برچسب ها

طرز تهیه کیک توت فرنگی به همراه ویدیو

کیک توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای بسیار خوشمزه و بسیار مناسب برای سلامت و زیبایی پوست است. به همین ترتیب، توت فرنگی سطح قند خون را تنظیم می کند، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد، به کاهش وزن و مبارزه با کلسترول کمک می کند، از جمله خواص منحصر به فرد این میوه است. خواص توت فرنگی برای سلامت و زیبایی پوست بیشتر شناخته شده است، اما در عین حال، اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند، زیرا آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در توت فرنگی می تواند از بیماری های قلبی محافظت کند. سلامت قلب و می تواند از چندین نوع سرطان جلوگیری کند و ویتامین C موجود در توت فرنگی حتی به سلامت پوست و مو کمک می کند. فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم می شود.
بهترین گزینه برای بعد از شام و خوردن یک دسر خوشمزه، بدون شک کیک توت فرنگی خانگی با توت فرنگی تازه و آبدار است تا با یک نوشیدنی خنک یا گرم خوشمزه میل کنید.
توت فرنگی علاوه بر خواصی که برای زیبایی و پوست دارد، برای کاهش و پیشگیری از بیماری های قلبی نیز توصیه می شود و با این میوه خوشمزه می توانید یکی از غنی ترین و ساده ترین کیک های دنیا را تهیه کنید، ما در مجله شیرینی تا طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده و سریع را به شما آموزش می دهیم.

مواد اولیه برای کیک توت فرنگی

آرد : 2/3 پیمانه 
شکر : 1/5 پیمانه 
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
جوش شیرین: 1/4  قاشق چایخوری
خامه ترش: 2/1 پیمانه
کره آب شده: 3/4  پیمانه
عصاره وانیل: 1 قاشق
تخم مرغ: 3 عدد
کره: 450 گرم
پودر قند: 2 کیلو گرم

طرز تهیه مواد خشک کیک توت فرنگی

در ابتدا خمیر کیک رو باید آماده کنیم. برای تهیه خمیر این کیک 3/2 پیمانه آرد (معادل 2/3  و 1 پیمانه) رو الک می کنیم. سپس 300 گرم (معادل 1/5) پیمانه شکر به همراه یک قاشق چایخوری بکینگ پودر،  1/4  قاشق چایخوری جوش شیرین و کمی نمک رو باهم الک می کنیم و به آرد اضافه می کنیم. 


کیک توت فرنگی

طرز تهیه مواد تر کیک

- در این مرحله، به سراغ درست کردن مواد تر می میرویم. مهمترین نکته در این مرحله این است که موادی که استفاده می کنیم بهتراست هم دمای محیط باشند؛ چرا که مواد یخ زده باعث خراب شدن کیک می شود. 
- ابتدا نصف پیمانه خامه ترش اضافه می کنیم. در صورتی که خامه ترش نداشتید، از ماست هم می تونید به عنوان جایگزین استفاده کنید. 3/4  پیمانه کره آب شده (بدون نمک)، یک قاشق غذاخوری عصاره وانیل و 3 عدد سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه می کنیم.(از زرده های جدا شده تخم مرغ می تونید برای تهیه کیک و شیرینی های دیگه استفاده کنید). در صورتی که زرده و سفیده رو با هم در این کیک استفاده کنید هم مشکلی به وجود نمیاد، اما رنگ کیک کمی تیره تر می شود.
در صورت دلخواه می تونید کمی پوست لیمو هم رنده کنید. ترکیب لیمو و توت فرنگی در نهایت طعم فوق العاده ای رو ایجاد می کنه. در انتها هم 1/4  آب توت فرنگی رو اضافه می کنیم. 
- بعد از اضافه کردن همه مواد، با یک قاشق شروع به هم زدن همه مواد می کنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند. 
- سپس مواد تر و خشک رو با هم مخلوط می کنیم و کمی رنگ غذای صورتی به ان اضافه می کنیم. بهتر است این کار را با استفاده از یک خلال دندان انجام دهید تا زیاد نشود. در صورتی که رنگ دلخواه رو به دست نیاوردید، می تونید باز هم کمی به آن رنگ اضافه کنید. 

آماده کردن قالب

- تا اینجای کار همه چیز عالی و کامل پیش رفته. اکنون نوبت به آماده کردن قالب ها می رسد. برای این کار، ابتدا قالب را با مقداری کره چرب می کنیم و کمی آرد روی آن می پاشیم (یک قاشق غذا خوری آرد کافیه). 
- خمیر رو به آرومی داخل قالب میریزیم و با ترازوی آشپزخونه وزن می کنیم. اگر میخوایید بعد از پخت، کیکتون سطح صاف و یکدستی داشته باشد از نوارهای مخصوص استفاده کنید. این نوارها بسیار کاربردی هستند، اما به یاد داشته باشید که قبل از استفاده حتما باید خیس شوند. البته این نوارها زمان پخت کیک شما رو بین 1 تا 5 دقیقه افزایش می دهد. چون این نوارها زمان پخت کیک شما را کندتر می کند. 
- دمای فر رو روی 350 درجه فارنهایت قرار می دهیم و بعد از 30 دقیقه می تونید با استفاده از یک خلال دندان و یا دست، از پخت کامل کیک مطمئن شوید. سطح کیک باید خوب پخته شده باشه و حالت فنری به خود بگیرد. 

طرز تهیه خامه

برای روی کیک قصد داریم خامه مخصوص آمریکایی با طعم های مختلف درست کنیم؛ از جمله توت فرنگی، لیمو و وانیل. با این خامه گل های خیلی زیبایی برای تزیین هم درست می کنیم.

مرحله اول

در مرحله ی اول باید کره رو به شکل خامه در بیاریم، برای این کار به 450 گرم کره بدون نمک نیاز داریم. کره ها رو داخل ظرف میریزیم و با همزن برقی با دور کم هم میزنیم. حتما از سری مخصوصی که در ویدئو مشاهده می کنید استفاده کنید، در غیر این صورت خامه کیک به شکلی که مد نظرتون هست در نمیاد و تزیین کیک خراب می شود. 

مرحله دوم

2 کیلوگرم پودر قند اضافه می¬کنیم. منتها باید در سه یا چهار مرحله پودر قند رو اضافه کنیم و اینکه حتما از پودر قند اکل شده استفاده کنید. دلیل الک کردن هم همونطور که میدونید اینه که پودر قند گوله گوله نشود و خامه ما رو خراب نکند. اگر به این مسئله دقت نکنید در هنگام تزیین کیک و با مشکل مواجه می شوید. خامه¬ای که آماده می کنیم باید کاملاً یک دست و نرم باشد حالا کمی پودر قند میریزیم و الکش می کنیم.

مرحله سوم

 ظرف رو سرجای خودش قرار میدهیم و همزن رو با دور کُند روشن می کنیم. قبل از روشن کردن یک دستمال دو ظرف میچینیم که محتویات ظرف بیرون نریزد. همینطور مرحله به مرحله پودر قند رو اضافه کنید و با همزن مخلوطشون کنید. 
من تمام پودر قند رو همونطور که گفتم مرحله به مرحله اضافه کردم و الان خامه-ها آماده است.

مرحله سوم

خامه رو در سه ظرف جداگانه بریزید. یک قسمت با طعم وانیلی، قسمت دوم با طعم مربای توت فرنگی و قسمت سوم هم طمع لیمویی، به این شکل خامه ها رو در ظرف های جداگانه آماده می کنیم. خامه توت فرنگی رنگ صورتی، خامه لیمویی رنگ زرد و خامه وانیلی رنگ سفید خواهد داشت. برای خامه توت فرنگی یک قاشق غذاخوری مربای توت فرنگی رو داخل صافی میریزیم و آبش رو جدا می کنیم این کارو با فشار دادن  یک قاشق می تونید انجام بدید. سپس با دست شروع به هم زدن آن می کنیم. اگر هنوز به رنگ و طعم و رنگ دلخواهتون نرسیدید کمی دیگر مربای توت فرنگی اضافه کنید و هم بزنید. در صورت تمایل می تونید کمی هم رنگ غذا اضافه کنید. 
 برای خامه لیمویی، مقداری آب لیموی تازه اضافه می کنیم. کمی رنگ غذای زرد هم با استفاده یک خلال دندان اضافه می کنیم. 
هر سه خامه رو داخل قیف های خامه زن میریزیم. برای زمان هایی که می¬خواهیم از خامه چند رنگ جهت تزئین کردن کیک استفاده کنیم قیف های مخصوصی وجود داره که شما می تونید ازش استفاده کنید. یک کیت kit مخصوص هست که سر قیف قرار میدیم و به این ترتیب میتونیم همزمان از چند رنگ مختلف خامه برای تزئین استفاده کنیم.
برای درست کردن گل های رز خامه ای روی کیک، من از رنگ قرمز زرشکی استفاده می کنم رنگ رو کم کم اضافه می کنیم تا به رنگ مدنظر خودمون برسیم. گل های رزی که با این رنگ درست می کنیم در کنار رنگ خود توت فرنگی، زیبایی خاصی رو ایجاد می کنه.

طرز تهیه گل های رز خامه ای

1/3  پیمانه از خامه رو با استفاده از پودر قند سفت تر می کنیم. برای پایه گل های رزی که می خواهیم درست کنیم. یک تکه از خامه را جدا می کنیم و روی تکه ای ورق قرار می دهیم، نوکش رو کمی خامه زرد میزنم بعد با خامه قرمز رنگ گلبرگ درست می کنیم. اول یک لایه مارپیچ درست می کنیم و بعد تکه تکه گلبرگ بهش اضافه می کنیم. گلبرگ ها رو طوری درست کنید که با هم همپوشانی داشته باشند. همینطور که به قسمت هایی پایینی گل می رسیم اندازه گلبرگ ها باید بزرگتر بشن. دقیقاً همین کارو برای گل های دیگه هم تکرار می کنیم هر کدوم که آماده شد داخل یخچال قرار بدین که در صورت طولانی شدن کارتون آب نشن.
- خامه دو رنگی که آماده کردیم رو به صورت مارپیچ روی سطح لایه اول کیک اضافه می-کنیم خوب لایه اول تموم شد میریم سراغ لایه دوم همون پروسه قبلی رو دوباره اجرا می کنیم. فاصله لایه ها رو با خامه پر می کنیم و بعد با یک کاردک صافش می کنیم. پس از اتمام این مرحله، کیک را به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود.

طرز تهیه کیک توت فرنگی

تزیین نهایی کیک

پس از سفت شدن کیک کدر یخچال، قسمت های کناری رو با خامه وانیلی پر می کنیم. روی سطح کیک رو هم به همین شکل با یک کاردک همه ی قسمت ها رو صاف می کنیم. برای اینکه کیک کاملاً متقارن شود، می تونید یک سیخ چوبی رو در وسط کیک قرار دهید. سپس از یک کاردک کوچک ذتر برای صاف کردن دقیق تر استفاده می کنیم. زمانی که کیک کاملاً صاف شد مجدداً کیک رو کمی داخل یخچال قرار می دهیم (انجام این کار اجباری نیست ولی بهتره که این کارو انجام بدید).
مجددا بعد از خنک شدن کیک، تزیین نهایی رو انجام میدهیم. با خامه یک دایره روی سطح کیک درست کنید (این کارو برای این انجام میدیم که گل های رز و توت فرنگی بهتر بچسبه). دونه دونه توت فرنگی و گل های رز رو روی سطح کیک قرار میدیم (بهتره این کارو  با دست انجام بدین تا کنترل بهتری داشته باشین).
- بسیار خوب، درست کردن این کیک واقعاً کار سرگرم کننده ایه ما رو کمی از زندگی روزمره جدا می کنه و به انجام یک کار لذت بخش مشغول میکنه این گل های رز رو می بینید چقدر زیبا هستن آدم عاشقشون میشه و همچنین توت فرنگی هایی که زیبایی خاصی را ایجاد کردن. من از توت  فرنگی های فصلی استفاده کردم که فوق العاده خوشمزه هستند. خوب لحظه امتحان کردن کیک فرا رسیده ولی قبلش باید بگم اگر سئوالی داشتید حتماً توی کامنتها از من بپرسید. طعمش بی نظیر شده به محض اینکه تو دهن میزارید آب میشه.

لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید