ارزش بازار جهانی شکلات تا سال 2027 به 160 میلیارد دلار می رسد!

بر اساس گزارش جدید MarketsandMarkets، پیش بینی می شود که بازار جهانی شکلات تا سال 2027 به 160.9 میلیارد دلار برسد.

این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود بازار جهانی شکلات با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 4.7 درصد در شش سال آینده رشد کند. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی کاکائو تا سال 2027 به 26.3 میلیارد دلار برسد که با  4.5 درصد رشدهمراه است.

MarketsandMarkets به علاقه مصرف کنندگان به اولویت دادن به سلامت خود به عنوان عاملی در افزایش تقاضا برای شکلات تلخ با محتوای کاکائو بالاتر و همچنین برای لوازم آرایشی و دارویی که از کاکائو استفاده می کنند اشاره کرد. با این حال، با استناد به داده‌های سازمان بین‌المللی کاکائو، عواملی مانند اختلافات تجارت منصفانه، مسائل زیست‌محیطی، ناآرامی‌های دولت و کاهش نیروی کار می‌توانند بر بازار تأثیر بگذارند. اقداماتی مانند برنامه توسعه ملی کاکائو (NCDP) برای بهبود تولید کاکائو در حال انجام است.

 

در بیانیه MarketsandMarkets در این گزارش آمده است: «ابتکاراتی مانند این، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را برای برآورده کردن تقاضای فزاینده برای کاکائو در سطح جهانی ارائه می‌کند. بازیگران بازار کاکائو و شکلات در حال نشان دادن گرایش به دنبال راهبردهای ارگانیک و غیرارگانیک برای گسترش، تثبیت و پایداری آنها در بازار هستند.

اگرچه مزایای سلامتی شکلات تلخ - مانند وجود فیبر، آهن، منیزیم، پتاسیم و فسفر - به روند صعودی تقاضا کمک کرده است، MarketsandMarkets تخمین می‌زند که شکلات شیری در سال 2022 و در طول دوره پیش‌بینی، بر بازار شکلات تسلط داشته باشد.

در همین حال، انتظار می‌رود کاکائوهای معمولی با توجه به در دسترس بودن و قیمت آن، در سال 2022 رهبری بازار کاکائو را بر عهده بگیرند. با این حال، تخمین زده می شود که بخش کاکائو ارگانیک به دلیل مزایای سلامتی و سازگاری با محیط زیست، نرخ رشد بالاتری را در طول دوره پیش بینی مشاهده کند.

ادامه خبر

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید