9 دلیل برای مفید بودن بستنی برای سلامتی

9 دلیلی که بستنی برای سلامتی شما مفید است

مسلما، اگر یک نوع خوراکی وجود داشته باشد که همه ما بتوانیم روی آن توافق کنیم آن خوراکی، بستنی است. بستنی طعم های متفاوت بی شماری دارد و شما می توانید همه چیز از میوه گرفته تا خامه فرم گرفته و تکه های شکلات روی آن بگذارید. 
از این گذشته، چه در اوج تابستان باشید و چه در چله زمستان (جوری رفتار نکنید که انگار هرگز موقع بارش برف، چند اسکوپ بستنی خوشمزه نخورده اید) خاصیت خامه ای بستنی، لذتی ناب توام با آرامش برای افراد به ارمغان می آورد. 
بله، بستنی بهترین انتخاب است. در حقیقت، تنها ضعفی که ممکن است داشته باشد این است که سالم ترین خوراکی موجود نیست. یا ... هست؟ 
حالا، ما سعی نداریم شما را متقاعد کنیم که یک اسکوپ بستنی شکلاتی معادل یک ظرف سالاد یا همچین چیزی است ولی از آنچه شما تصور می کنید، سالم تر است. 
در زیر به شما نشان می دهیم که بستنی شگفت انگیزتر از آن چیزی است که به نظر می رسد و این خوراکی شیرین در واقع فواید سلامتی بسیاری دارد.

بستنی واقعا می تواند برای شما مفید باشد!

اگر شما کسی هستید که بخاطر اضافه کردن یک اسکوپ دیگر به کاسه بستنی تان در نهان احساس گناه می کند، این گونه نباشید. مسلما تمام خوراکی های شیرین را باید به اندازه خورد، ولی دلیلی ندارد فکر کنیم که بستنی هم خوراکی ای است که باید فقط سالی یک بار آن را خورد.
همانطور که خواهید دید، ثابت شده برخی از مواد تشکیل دهنده بستنی واقعا برای سلامتی شما مفید هستند!

شما می توانید هر روز بستنی بخورید و وزن کم کنید!

اگر شک دارید که درست متوجه شده اید یا نه، باید بگویم بله درست متوجه شدید. بر اساس یکی از مقالات ای بی سی نیوز، زنانی که روزانه یک اسکوپ بستنی کم چرب می خوردند (و مردانی که یک و نیم اسکوپ از همان بستنی را می خوردند) نسبت به کسانی که بستنی نمی خوردند، 26 درصد بیشتر وزن کم کردند. 
خوب، این مسئله در واقع به دلیل خود بستنی نیست، بلکه بخاطر کلسیم موجود در این دسر منجمد است. بدین معنا که شما می توانید یک مکمل کلسیم مصرف کنید و احتمالاً نتایج مشابهی نیز مشاهده کنید ولی با این حال اگر "بستنی" و "کاهش وزن" بتوانند حتی در یک راستا باشند، چرا آن را امتحان نمی کنید؟  

فواید و خواص بستنی برای سلامتی

1. کلسیم ماده تشکیل دهنده اصلی (برای کاهش وزن) است.

کلسیم چگونه باعث می‌شود شما سایز کمر دلخواه خود را آسان‌تر حفظ کنید؟ دانشمندان هنوز در حال تحقیق روی این موضوع هستند. ولی ایده اصلی این است که خوردن غذاهای سرشار از کلسیم به قدرت بدنی و فعالیت خوب متابولیسمی شما کمک می کند. 
یکی از تحقیقات صورت گرفته حتی نشان داد که خوردن لبنیات کم چرب، باعث می شود کالری بیشتری بخورید بدون اینکه به وزنی که قبلا کم کرده اید، بازگردید.

2. بستنی از ویتامین و مواد معدنی تشکیل شده است.

هنگامی که یک اسکوپ بستنی می خورید، می توانید مطمئن باشید که شیر و خامه وارد سیستم بدنتان می کنید. این مواد منبع فوق العاده ای برای تامین کلسیم، ویتامین دی، ریبوفلاوین یا ویتامین ب۲، ویتامین آ و فسفر هستند. 
البته با توجه به طعم بستنی ای که ترجیح می دهید، می توانید مواد مغذی بیشتری نیز دریافت کنید. برای مثال، دانه های وانیل دارای آنتی اکسیدان و همچنین مقادیر کمی کلسیم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، روی و آهن هستند. شکلات تلخ چطور؟ این ماده پر از آنتی اکسیدان است و همچنین دارای فلاونوئید برای محافظت از قلب، اسید اولئیک برای کاهش سطح کلسترول و مواد شیمیایی گیاهی برای مبارزه با رادیکال های آزاد است. 

3. بستنی مغز را تحریک می کند.

بر اساس یکی از تحقیقاتی که در دانشگاه کیورین در توکیو انجام شد، خوردن بستنی برای صبحانه می تواند ماده لازم برای تقویت مغز شما باشد. این محقق گروهی از افرادی را که بستنی می خوردند با گروهی که صبح ها اولین چیزی که می خوردند یک لیوان آب سرد بود، مقایسه کرد و افرادی که بستنی خورده بودند، بسیار هوشیارتر بودند. 
افراد شکاک می گویند این امر ممکن است به خاطر خود بستنی نباشد، زیرا خوردن هر چیزی که دارای ویتامین و مواد معدنی است، این نتیجه را به همراه خواهد داشت. با این حال، یک متخصص تغذیه گفت این امر می تواند به دلیل این واقعیت باشد که بستنی میزان دوپامین را در بدن افزایش می دهد که متعاقبا می تواند ما را آگاه تر و هوشیارتر کند. 

4. بستنی به شما انرژی می دهد.

بستنی به طور معمول پر از شکر است و (همانطور که اکثر ما می دانیم) شکر می تواند منبعی فوری از انرژی را ایجاد کند.
چگونه؟ خب، شکر حاوی گلوکز است که یک ماده مغذی اصلی محسوب می شود که سوخت مورد نیاز بدن ما را در طول روز تأمین می کند. 

5. بستنی استخوان های شما را تقویت می کند.

از وقتی بچه بودیم، به ما می گفتند کلسیم به تشکیل استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند. در حقیقت، 99٪ استخوان ها و دندانهای ما از کلسیم تشکیل شده است که درصد قابل توجهی است و یک بار دیگر اینکه بستنی حاوی کلسیم است.
از آنجایی که بدن ما به طور طبیعی کلسیم تولید نمی کند، ما باید راه های ورود آن را به بدنمان از طریق مواد غذایی، مکمل ها و بله، حتی یک بستنی قیفی هر چند وقت یک بار پیدا کنیم. 

6. بستنی سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

ولی چگونه بستنی سیستم ایمنی شما را تقویت می کند؟ خیلی ساده است. بستنی نوعی لبنیات تخمیر شده است و مواد غذایی تخمیر شده بدن شما را در برابر عفونت های گوارشی و تنفسی محافظت می کنند. هرچه دستگاه گوارش و تنفسی شما قوی تر باشد، سیستم ایمنی شما قوی تر خواهد بود. 

7. بستنی احتمال باروری را افزایش می دهد.

آیا برای باردار شدن تلاش می کنید؟ اگر چنین است، امشب یک سر به فروشگاه مواد غذایی بزنید و چند تا از بستنی های مورد علاقه خود را بردارید! در حالی که برخی تحقیقات حاکی از آن است که غذاهای لبنی کم چرب می توانند واقعا باروری را دشوارتر کنند، تحقیقات دیگر نشان می دهند که غذاهای حاوی لبنیات پرچرب می توانند باروری شما را افزایش دهند. 
یک تحقیق حتی نشان داد زنانی که یک یا چند وعده لبنیات پرچرب مصرف کرده بودند، 27٪ کمتر از بقیه مشکلات مربوط به تخمک گذاری داشتند. بنابراین خودتان را به یک بستنی مهمان کنید – یک خوراکی خوب!

8. بستنی شما را شادتر می کند.

همه ما فیلم هایی را دیده ایم که در آنها زنی که به تازگی با کسی بهم زده، با مقداری بستنی خودش را تسلی می دهد. آنچه که ممکن است ندانید این است که بستنی فقط یک خوراکی آرامبخش نیست؛ و عملا می تواند شما را خوشحال تر کند. 
بستنی به تولید سروتونین، نوعی هورمون شادی آور در بدن کمک می کند. از آنجایی که این کار را به خوبی انجام می دهد، برخی از متخصصان پزشکی توصیه می کنند افرادی که درگیر اختلال عاطفی فصلی هستند، در طول فصول زمستان مقداری بستنی به عنوان انرژی زا دم دست داشته باشند. 

9. بستنی خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

برخی از زنانی که به سرطان پستان مبتلا می شوند، یک ویژگی مشترک دارند و آن کمبود کلسیم است.
اگر مطمئن نیستید که سیستم غذایی شما کلسیم کافی دریافت می کند یا خیر، با پزشکتان صحبت کنید. در این میان، این هم یک دلیل دیگر برای اینکه بستنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ثابت شده که یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم ، یکی از روش های فوق العاده برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان است. 


به این فکر کنید که خودتان بستنی درست کنید .

اینک که تمام فواید عالی بستنی را برای جسمتان می دانید، منتظر چه چیزی هستید؟ میل بفرمایید.
و اما توصیه ما؟ سعی کنید خودتان بستنی درست کنید. شما می توانید مواد تشکیل دهنده خودتان را انتخاب کنید، به این معنی که می توانید آن را به همان اندازه که می خواهید سالم درست کنید. 
اگر قبلاً هرگز بستنی خانگی درست نکرده اید، نگران نباشید. خیلی ساده است. به یک نمونه نیاز دارید؟ دستور تهیه بستنی خانگی ما را ببینید. 

به اندازه بخورید!

اگرچه بستنی می تواند سالم باشد، نباید در خوردن آن خیلی زیاده روی کنید. زیاده روی می تواند منجر به عوارض جانبی مانند چاقی، قند خون بالا، و اختلال ذهنی شود. 
پس راحت بستنی تان را بخورید؛ فقط خوردن غذاهای سالم دیگر را هم فراموش نکنید! 
 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید