ویفر چیست؟ انواع آن را بهتر بشناسید

ویفر یک بیسکویت ترد، نازک، شیرین، خشک و صاف است. ویفرها به شکل ساده و یا همچنین به همراه شکلات‌های تخته‌ای مانند کیت کت ترکیب می شوند و قسمت مهمی از مجموعه انواع بیسکویت محسوب می شوند. در این مقاله با شیرینی‌تا همراه باشید.

ویفر پنجره ای

ویفر پنجره ای، نوعی ویفر سنتی اسپانیایی زبانان آمریکای جنوبی مانند مکزیک، ونزوئلا، السالوادور، اکوادور و کلمبیا است. 
Oblea نوعی ویفر است که به سنت قدیمی مکزیک، ونزوئلا، السالوادور، اکوادور و کلمبیا تعلق دارد. ویفر پنجره ای در این کشورها به عنوان یک دسر لذیذ میل می شود. مکان‌های دیگر در این مناطق، این ویفرها را به صورت ساندویچ و ترکیب با مواد پرکننده دیگر مانند خامه، میوه‌ها و پنیر سرو می‌کنند.

شیرینی پنجره ای

ویفر کریسمس

ویفرهای کریسمس، بیسکویت هایی هستند که با الگوهایی که صحنه های مختلف مذهبی را به تصویر می کشند، ساخته شده اند. در طول کریسمس این ویفرها در بین بسیاری از خانواده های مسیحی محبوب هستند و درست کردن این ویفرها نوعی به یک سنت تبدیل شده است. کاتولیک های رومی اروپای شرقی کریسمس خود را به طور سنتی با ویفرهای کریسمس جشن می گیرند. در لهستان، اسلواکی، لیتوانی و ایتالیا، ویفرهای کریسمس در مراسم شب کریسمس یا ویگیلیا سرو می‌شوند.

ویفر کریسمس

ویفر مقدس

ویفر مقدس و یا همچنین نان های پهن و کوچک گفته می شود که توسط کلیساها برای برگزاری مراسم عشای ربانی استفاده می کردند. ویفر مقدس، بیسکویت بزرگی است که توسط روحانیون تهیه شده و در طول مراسم عشای ربانی به مردم داده می شود. این ویفرهای مقدس خاص هستند و با تصاویری از صلیب که بر روی آنها نقش بسته است پخته می شوند.

فرسکا

فرسکا یک ویفر محبوب در مصر است و به خصوص در تابستان با ترکیب های خنک و میوه ای بسیار در دسترس هستند. این ویفرهای مصری نازک و به صورت دایره ای شکل تهیه می شوند.

ویفر فرسکا

ویفر از کجا آمد؟ 

بر اساس اسناد تاریخی، ویفرها از اوایل قرن چهاردهم در خیابان های پاریس در دسترس مردم بود. حتی در کتاب های آشپزی باقی مانده از دوره رنسانس هم دستور پخت ویفر را درون خود داشتند. ویفر نام‌ دیگری هم دارد و آن "پیزل" است که از اصطلاح ایتالیایی Pizze به معنای صاف و گرد منشا می گیرد. این ویفرها واقعاً مسطح ساخته شده‌ و بر اساس مستندات تاریخی ویفر ها بر اساس تاج‌های خانوادگی طراحی می شدند. 

بزرگترین تولید کنندگان ویفر در سراسر جهان

شرکت Nabisco یکی از محبوب ترین تولید کنندگان ویفر در جهان است که باعث شد ویفرهای شکلاتی به یکی از محبوب ترین ویفرها تبدیل و نام این برند در بین محبوب ترین ویفرهای کل دنیا ثبت شود.

ویفر نبیسکو

ویفرهای وانیلی Keebler ، ترد و شیرین هستند. به اعتقاد بسیاری از طرفداران این برند این خوراکی یک خوراکی جاودانه است که باید در هر خانه ای این ویفرها حاضر باشد.

Keebler

ویفرهای ناپلی Manner در سال 1898 توسط Josef Manner ساخته شد. این ویفرهای پخته شده در پنج لایه ویفر ترد و چهار لایه فیلینگبه بازار عرضه شد که توانست محبوبیت زیادی را در بین مردم برای خود کسب کند. محبوب ترین ترکیب این برند شکلات - فندق - کرم وانیل است. این برند، یکی از بهترین های دنیاست و بیش از صد سال است که همیشه در دسترس مشتریانش است. 

Manner

Bauducco یکی دیگر از تولید کنندگان ویفر با کیفیت بالا است. این شرکت انواع ویفر را توزیع می کند و این ویفرها ترد هستند و به میزان قابل توجهی با فیلینگ های باکیفیت و خوشمزه پوشانده شده اند. ویفرهای شکلاتی Bauducco در مقایسه با سایر ویفرها که به صورت تجاری در دسترس هستند، کمی متفاوتند، چرا که با وجود حجم زیاد فیلینگ، خیلی شیرین نیستند. اکثر افرادی که این برند ویفر را چشیده اند، این واقعیت را تأیید می کنند که این کوکی ها کاملاً خوشمزه اند. یکی دیگر از نکاتی که در مورد Bauducco وجود دارد این است که آنها بدون کلسترول تهیه شده اند.

Bauducco

در بریتانیا، ویفر صورتی در اصل توسط بیسکویت "کرافوردز ادینبورگ" تولید و به محبوبیت رسید. در سال 1960، این شرکت توسط "United Biscuits" خریداری شد، اما نام کرافوردز برروی بسته بندی ها حفظ شد. این ویفر خاص از دو ویفر صورتی (رنگ شده) با فیلینگ خامه ای تشکیل شده است.

Crawford's Pink Wafers

مواد لازم و آماده سازی ویفر

برای تهیه ویفر شما به مواد اولیه ای که عبارتند از: آرد همه منظوره، بکینگ پودر، نمک، کره بدون نمک، تخم مرغ، شیر کامل و عصاره وانیل نیاز دارید. این ترکیب ساده را می توانید با انواع طعم هایی که شا دوست دارید مانند توت فرنگی، کاکائو، میوه ها ترکیب کنید و از آن لذذت ببرید.

حقایق جالب در مورد ویفر

1. ویفر در سراسر جهان بسیار محبوب است.

2. ویفرها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و حتی برای اهداف متفاوتی مانند نان بستنی، تزئین خوراکی ها تهیه می شوند.

3. در برخی از کشورها، ویفر را برای مناسبت های خاص مانند کریسمس سرو می کنند و این در حالی که در برخی کشورها می توان آنها را در هر زمانی از سال بدون مناسبت خاص سرو کرد و خورد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • ممنون مقالتون عالی بود

    ممنون احمد عزیز، خوشحالیم که مطلب ویفر چیست؟ انواع آن را بهتر بشناسید مفید واقع شده براتون.

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید