میلتون اسنیولی هرشی Milton Hershey

میلتون-اسنیولی-هرشیبا نام میلتون اس. هرشی نیز شناخته می شود.
تاریخ تولد: 13 سپتامبر 1857
محل تولد: پنسیلوانیا امریکا
تاریخ فوت: 13 اکتبر 1945
محل دفن: پنسیلوانیا امریکا

 

 

در مورد میلتون اسنیولی هرشی

میلتون اسنیولی هرشی که با نام Milton S. Hershey نیز شناخته شده است، بنیانگذار غول شکلات دنیا است. همه از وی به عنوان بازرگانی نیکوکار یاد می کنند.او در سال 1893 شرکت هرشی را  ثبت کرد.

خانواده میلتون اسنیولی هرشی

میلتون در سال 1857 در پنسیلوانیا به دنیا آمد. مادرش ورونیکا و پدرش هنری بودند. در سال 1862، خواهرش سارنا بدنیا آمد، که در 4 سالگی درگذشت. پدرش هنری اغلب مدت کوتاهی در یک جا ماندگار بود و خانواده اش را ترک می کرد، به همین خاطر تحصیلات میلتون از کلاس 4 بیشتر پیش نرفت.
او از سن کم یاد گرفت که کار کند و پشتکار داشته باشد و به پیشنهاد مادر و عمه اش در سن 14 سالگی در یک شیرینی پزی مشغول به کار شد. میلتون پس از 4 سال فنون شیرینی پزی را آموخت و در سال 1876 با پولی که از عمه اش گرفت، نخستین تجارت شیرینی را در شهر فیلادلفیا آغاز کرد.

آغاز فعالیت شرکت شکلات سازی هرشی

در سال 1893 در نمایشگاه بین المللی کلمبیا در شیکاگو، هرشی نگاهی دقیق به هنر شکلات سازی انداخت و بلافاصله جذب آن شد. در حالی که تجارت کارامل وی رونق گرفت ، هرشی فعالیت شرکت شکلات سازی هرشی را آغاز کرد.
در سال 1900 وی شرکت کارامل خود یعنی Lancaster Caramel Company را به قیمت 1 میلیون دلار فروخت. 
در سال 1907 شکلات های محبوب Hershey Kiss تولید شدند. این شکلات های خوشمزه در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

محصولات مشهور شرکت هرشی

یکی از معروف ترین محصولات این کارخانه شکلات Hershey Kiss است که گفته می شود دلیل نام گذاری آن صدایی است که دستگاه هنگام تولید این شکلات ایجاد می کند. شکلات کیت کت نیز جمله محصولات شرکت هرشی است. سس شکلات هرشی ، شکلات شیری هرشی، payday  نیز از محصولات پرطرفدار این شرکت هستند.

فعالیت های بشردوستانه میلتون هرشی

با افزایش ثروت هرشی، وی شروع به ساخت مدارس، پارک ها ، کلیساها، امکانات تفریحی و خانه برای کارکنان خود کرد.
میلتون در سال 1898 با کاترین ازدواج کرد. آنها نمی توانستد خودشان بچه دار شوند، بنابراین تصمیم گرفتند تا به بچه های دیگر کمک کنند. آنها دانشکده صنعتی هرشی را در سال 1909 برای پسران افتتاح کردند.مدتی بعد بخش دختران نیز به آن اضافه شد و امروز با نام مدرسه میلتون هرشی شناخته شده است. مدرسه میلتون هرشی اکنون هر سال به حدود 1900 دانش آموز خدمت می کند . کارهای بشردوستانه وی در شرایط سخت اقتصادی و تا سالهای پایانی عمرش ادامه داشت.

مدرسه-صنعتی-هرشی
درطول جنگ جهانی دوم هرشی با تولید شکلات های Ration D Bar که از شکلات های معمولی خوشمزه تر بودند، از مردمش حمایت کرد. 
در سال 1929 در حالیکه بازار سهام به شدت سقوط کرده بود و شرکت ها مشغول اخراج کارکنان خود بودند، شرکت هرشی برای نگه داشتن کارکنان خود، شروع به ساختمان سازی کرد.وی یک ورزشگاه جدید، یک دبیرستان و یک هتل با 170 اتاق ساخت.
 

سال پایانی عمر میلتون هرشی

میلتون پس از مرگ همسرش کاترین هرگز مجدد ازدواج نکرد و گفته می شود، در تمامی سفرهایی که می رفت، تصویر همسر خود را نیز به همراه داشت.

میلتون-اسنیولی-هرشی-بیوگرافی
هرشی تا سال 1944 در رأس امپراتوری شکلات خود ماند ، و سرانجام در سن 87 سالگی به عنوان رئیس هیئت مدیره بازنشسته شد. او در سن 88 آخرین سال زندگی خود را گذراند و هنوز هم در حال آزمایش در زمینه شیرینی های جدید ، از جمله بستنی کرفس ، هویج و سیب زمینی بود. 
میلتون اس. هرشی قاطعانه معتقد بود كه فرد از نظر اخلاقی موظف است كه ثمره موفقیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. در نتیجه ، او کمکهای بشردوستانه زیادی به جامعه انجام داد، که برجسته ترین آن دانشکده صنعتی هرشی است.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید