خواص آبنبات زنجبیلی پرطرفدار

معرفی آبنبات زنجبیلی

آبنبات زنجبیلی به خاطر طعم تند و خاصی که دارد یکی از انواع تنقلات پرفروش محسوب می شود. طعم بی نظیر آبنبات زنجبیلی باعث شده که آنها در دورهمی ها ومهمانی‌ها جایگاه ویژه ای داشته باشند. البته ناگفته نماند مصرف این نوع آبنبات بیشتر باب میل کسانی است که طعم تند را در خوراکی های مختلف می پسندند. 

آبنبات زنجبیلی یا آبنبات جینجر علاوه بر طعم عالی به دلیل خواصی که دارد بسیار پرطرفدار است. در ادامه به برخی از این خواص بی نظیر اشاره می کنیم، اگر به آبنبات های زنجبیلی علاقمندید با ما در این مقاله همراه باشید.

خواص-آبنبات-زنجبیلی

خواص آبنبات زنجبیلی 

خواص آبنبات زنجبیلی برای پوست

استفاده از آبنبات زنجبیلی خواص زیادی در زمینه‌های مختلف دارد. یکی از این خواص‌ها از بین بردن جای زخم و لک است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، بهترین درمان برای آسیب‌های پوستی، از بین بردن جای زخم و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. این آنتی اکسیدن ها می توانند به عنوان یک ضدالتهاب طبیعی به کاهش التهابات پوستی خفیف و بهبود پوست آسیب دیده کمک کنند. علاوه بر این ها ترکیبات موجود در آبنبات های زنجبیلی به بهبود عارضه اگزما نیز کمک می کند.

خواص آبنبات زنجبیلی برای زنان

آبنبات زنجبیلی در کاهش درد‌هایی مانند درد قاعدگی، نیز موثر است اما باید به این نکته توجه داشت که اگر در این دوره خونریزی زیادی دارید باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید.

خواص آبنبات زنجبیلی برای دستگاه تنفسی

این آبنبات ها در بهبود آسم و انواع آلرژی نیز تاثیر مثبتی از خود نشان داده‌اند. زیرا زنجبیل موجود در آنها با کاهش میزان انقباض ماهیچه های تنفسی باعث کم شدن استیل کولیم و بهبود تنفس می گردد.

خواص آبنبات زنجبیلی برای گوارش

آبنبات زنجبیلی از فعالیت بیش از حد اعصاب نیز جلوگیری می کند و با ممانعت از عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، مانع از ایجاد حالت تهوع و استفراغ می‌شود.  

همچنین این خوراکی به بیماران مبتلا به آرتروز که مدت‌ها از مشکلات التهاب مفاصل رنج می‌برند؛ کمک می‌کند. این خوراکی تند و تیز در مقابله با استرس نیز موثر بوده، تاثیرات ضد سرطانی هم دارد و به دلیل طبع گرمی که دارد در بهبود درد معده، سرماخوردگی، کاهش سرفه و ... بسیار موثر است. از دیگر خواص آن می‌توان به بهبود سطح قند خون، کاهش کلسترول و ‌تری گلیسرید و در مواردی کاهش سخت شدن شریان‌ها اشاره کرد. به طور کلی این آبنبات خواص بسیار زیادی داشته که بیان کردن همه‌ آن‌ها کمی سخت است.

 

فواید-آبنبات-زنجبیلی

مضرات مصرف آبنبات زنجبیلی

اگر چه آبنبات زنجبیلی فواید و خواص زیادی داشته، اما مضراتی نیز دارد. مثلا برخی افراد که نسبت به ادویه های تند حساس هستند ممکن است در صورت مصرف آن دچار اسهال، درد معده و سوزش سردل شوند. اگرچه این موارد بسیار کم اتفاق می‌افتند اما دانستن اینکه چه افرادی نباید این آبنبات ها را استفاده کنند، خالی از لطف نیست. 
مصرف آبنبات‌های زنجبیلی برای افرادی که در دوره پریودی، بیش از حد خونریزی دارند؛ مناسب نیست. زیرا مصرف بیش از حد آن، میزان خونریزی را افزایش می‌دهد. همچنین زنان باردار مخصوصا آنهایی که در هفته‌های آخر بارداری قرار دارند و مادران شیرده نیز باید از مصرف آن اجتناب کنند. 
افرادی که نیاز به افزایش وزن دارند نیز نباید از آبنبات‌های زنجبیلی استفاده کنند. زیرا مصرف آن باعث می‌شود سرعت متابولیسم بدن افزایش پیدا کند، اشتهای فرد کم شود و میزان چربی سوزی زیاد شود.
افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند نیز باید مراقب باشند. زیرا ترکیبات فعالی در این نوع آبنبات وجود دارد که ممکن است تاثیر برخی دارو‌های خاص را کاهش داده و یا باعث بروز یک سری عوارض جانبی شود. به خصوص اگر مبتلا به دیابت، فشار خون یا دچار مشکلات هورمونی هستید در مصرف این آبنبات ها احتیاط کنید.
دسته دیگر افراد که نباید از آبنبات‌های زنجبیلی استفاده کنند؛ افراد مبتلا به هموفیلی هستند. هموفیلی نوعی اختلال است که مانع از لخته شدن خون می‌شود که آبنبات زنجبیلی این اختلال را تشدید می‌کند. در صورتی که زخم بزرگی روی بدنتان دارید و در حال بهبودی است نباید از این آبنبات استفاده کنید. زیرا مصرف آبنبات زنجبیلی باعث تشدید میزان خونریزی می‌شود. همچنین افرادی که پزشک تشخیص داده، مشکلات عروقی دارند باید از مصرف بیش از حد این خوراکی خودداری کنند. 

مضرات-آبنبات-زنجبیلی

معرفی برندهای آبنبات زنجبیلی ایرانی

1) آیدین: برند آیدین که متعلق به شرکت داداش برادر می‌باشد که متنوع‌ترین سبد محصولات مواد غذایی کشور را در اختیار دارد. این شرکت انواع محصولات شامل آبنبات، شکلات، کارامل، پاستیل، تافی مغز دار، کیک، پودر ژله و... را تولید می‌کند.

آبنبات-زنجبیلی-آیدین

2) کندی مندی: این برند به عنوان اولین برند تولید‌کننده آبنبات با طعم‌های خاص مانند زنجبیل و نارگیل شناخته شده و به بازار رقابتی وارد شده است. این برند در ادامه گسترش فعالیت‌های خود، طعم‌های جدیدی را به زودی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

آبنبات-زنجبیلی-کندی-مندی

3) آناتا: گروه صنعتی نجاتی یا آناتا، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان شکلات و شیرینی در سطح ایران و خاورمیانه می‌باشد. این برند بیش از ۳۵۰ نوع شکلات، آبنبات، آدامس، تافی و... را با تنوع بیش از هزار نوع بسته‌بندی تولید می‌کند.

آبنبات-زنجبیلی-آناتا

برندهای خارجی تولید کننده آبنبات زنجبیلی

علیرغم قیمت پایین آبنبات‌های زنجبیلی ایرانی، افراد زیادی علاقه‌مند به خرید این آبنبات از برندهای خارجی هستند. با توجه به برندهای متنوعی که در بازار وجود دارد، انتخاب طعم مناسب با توجه به ذائقه هر فرد کاری دشوار است. برندهای زیر از معروف ترین برندهای خارجی آبنبات هستند که به طور انحصاری آبنبات زنجبیلی تولید می کنند:
1) Pink Stork
2)Gin Gins 
3) Gingerbon

برندهای-خارجی-تولید-کننده-آبنبات-زنجبیلی

 

سخن پایانی

آبنبات‌های زنجبیلی یکی از انواع تنقلات خوش طعم و خوش عطری هستند که افراد زیادی به آن علاقه دارند. این نوع آبنبات به خاطر داشتن زنجبیل، تمامی خواص و فواید آن را نیز به همراه دارد که شاید همین موضوع به افزایش تقاضای آن کمک کرده است. در واقع می‌توان گفت طعم بی‌نظیر، تندی و خواص فوق‌العاده‌ گیاه زنجبیل باعث شد تا برخی از شرکت‌ها در تولید محصولات خود از این گیاه استفاده کنند و آبنبات‌های زنجبیلی را به یکی پر مصرف ترین محصولات تبدیل کنند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(5) 4.6

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید