معرفی بیسکویت تیم تام آرنوت (TimTam ARNOTT)

معرفی بیسکویت تیم تام آرنوت (TimTam ARNOTT)

بیسکویت آرنوت یکی از معروف ترین محصولات این برند محبوب استرالیایی است که طرفدران آن از سراسر جهان به دنبال انواع آن می گردند. این بیسکویت معروف در انواع مختلف و با نام های ویژه ای تولید می شود و به فروش می رسد. در این مقاله شیرینی تا قصد داریم تا شما را با این بیسکویت مورد علاقه مردم استرالیا آشنا کنیم.

بیسکویتی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، بیسکویت های تیم تام آرنوت است که یکی از مجموعه میان وعده های پرطرفدار این شرکت است.

تاریخچه بیسکویت تیم تام

تیم تام، یک بیسکویت ساندویچی کرم دار است که روکش آن از شکلات تیم تام تهیه شده است. همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، این بیسکویت، یکی از بیسکویت های مورد علاقه ی استرالیایی ها است و طعم و مزه های مختلفی از آن وجود دارد. فرمول تیم تام را ویلیام آرنوت، سازنده برند آرنوت، نساخته است؛ بلکه شخصی به نام ایان نوریس آن را ابداع کرده است. او فرمول کرم این بیسکویت را در سال 1958 برای اولین بار تهیه کرد، اما شش سال طول کشید تا تیم تام تولید شده و برای توزیع آماده شود.
وقتی بیسکویت تیم تام را در دهانتان می گذارید سه طعم لذیذ را بطور هم زمان احساس می کنید. این طعم ها عبارتند از: بیسکویت، کرم بیسکویت و شکلات. فقط دو درصد از استرالیایی ها هرگز چیزی در مورد تیم تام نشنیده اند و پنجاه درصد از خانواده ها همیشه محصولات تیم تام را در سبد خرید خود دارند. این آمار چشم گیری است و نشان دهنده ی محبوبیت و موفقیت این بیسکویت در استرالیا است.

این مطلب را از دست ندهید: تاریخچه بیسکویت اوریو Oreo

انواع بیسکویت های تیم تام آرنوت

چهار نوع تیم تام وجود دارد و این چهار نوع عبارتند از: تیم تام اسلامز(The Tim Slams)، تیم تام کلاسیک(the Tim Tam Classic)، آرنوت بیتس(the Arnott Bites)، تیم تام فمیلی ولیو(Tim Tam Family Value).

1- بیسکویت تیم تام سلامز

این نوع تیم تام، بیشتر با نوشیدنی همراه می شود؛ بنابراین بسیاری از افراد، آن را با یک نوشیدنی سرد مانند شیر می خورند. Tim Tam Slams در چهار طعم مختلف وجود دارد و این طعم ها عبارتند از: وانیل و شکلات (Vanilla and Chewy Choc)، شکلات دارک و تمشک (Dark Chocolate and Raspberry)، مالت شکلاتی و کارامل (Choc Malt and Caramel) و فندق شکلاتی و کارامل (Choc Hazelnut and Caramel).

معرفی بیسکویت تیم تام اسلامز آرنوت

2- بیسکویت تیم تام کلاسیک

مورد بعدی تیم تام های کلاسیک هستند که Tim Tam Classic نامیده می شوند. این نوع تیم تام، طعم های متنوع تری نسبت به تیم تام اسلامز دارند. این طعم ها عبارتند از: تیم تام اورجینال (the Original ، تیم تام دارک ( Tam Dark)، تیم تم وایت (the Tim Tam White)، تیم تام کاراملی (Chewy Caramel)، تیم تام با دو روکش با طعم های مختلف (the Tim Tam Double Coat)، تیم تام شکلات نعنایی ژلاتو مسینا (Gelato Messina Choc Mint ) و تیم تام موم عسل ژلاتو مسینا (the Gelato Messina Honeycomb.)

معرفی انواع بیسکویت های تیم تام کلاسیک

3- بیسکویت ارنوتز بیتس

این بیسکویت ترکیبی از بیسکویت های تیم تام است که در مغز آن، کرم بیسکویت وجود دارد که با شکلات تیم تام پوشانده شده است. آن ها خیلی  شبیه به بیسکویت های تیم تام کلاسیک هستند ولی اندازه ی آن ها بسیار کوچک تر است (بیسکویت های لقمه ای). آنها در سه طعم مختلف موجود هستند که عبارتند از: تیم تام نعنایی (Mint Slice)، تیم تام کاراملی (Caramel Crowns) و تیم تام کلاسیک (The classic Tim Tam).

 

4- بیسکویت های تیم تام فمیلی ولیو: همانطور که از نامش می توان فهمید، Family Value Tim Tam برای مصارف خانوادگی بسیار مناسب است. چیزهای زیادی برای گفتن در مورد این نوع بیسکویت وجود ندارد. تیم تام فمیلی ولیو در دو نوع به بازار عرضه می شوند که عبارت است از: فمیلی پک دارک  و فمیلی پک اورجینال.

واقعیت های جالب از بیسکویت های آرنوت

در اینجا ما قصد داریم که به لیستی از جالب ترین واقعیت هایی که در مورد بیسکویت های آرنوت یافت شده است اشاره کنیم:

1. آرنوت از مواد اولیه ی درجه یک برای تولید محصولاتش استفاده می کند. از زمان تاسیس این شرکت در قرن نوزدهم، آرنوت همیشه از بهترین مواد اولیه برای تهیه ی بیسکویت استفاده می کرد. و این یکی از دلایل محبوبیت بیسکویت ها و محصولات آرنوت در استرالیا است.

2. کلیه مواد اولیه ی شرکت آرنوت به صورت محلی تهیه می شوند. این یکی از بزرگترین افتخارات آرنوت است که از مواد اولیه اش را  منحصراً از مزارع استرالیا و نیوزیلند خریداری می کند. با این کار آن ها به کشاورزان و کارآفرینان محلی کمک می کند تا از فروش محصولاتشان سود زیادی بدست آورند. کشاورزان و کار آفرینان هم کیفیت محصولات را تضمین می کنند. در واقع این یک موقعیت دو سر برد است.

3. ایان نوریس، ابداع کننده ی کرم بیسکویت تیم تام هرگز فرمول این کرم را فاش نکرد. این فرمول مخفی ماند، او هرگز این فرمول را برای هیچ كس، حتی برای خانواده یا نزدیكانش افشا نكرد.

بیسکویت های معروف استرالیایی آرنوت

این مطلب را از دست ندهید: تاریخچه کیک براونی

4- بنیانگذار آرنوت (بزرگترین شرکت استرالیا) در استرالیا متولد نشده بود. او در واقع در اسکاتلند متولد شده بود. او با خانواده اش به کشور استرالیا مهاجرت کرد و با کمک خانواده و دوستانش صنعتی را بوجود آورد که تا به امروز ادامه دارد.

5- هر شعبه شیرینی پزی آرنوت قادر است به مقداری بیسکویت تولید کند که وزن آن به اندازه ی وزن فولاد به کار برده شده در پل بندرگاه سیدنی است. حتی تصور این حجم از بیسکویت دشوار است. فکر نکنم دلیلی متقاعد کننده تر از این برای اثبات وسعت و بزرگی شرکت آرنوت وجود داشته باشد. 

6. شرکت آرنوت در محصولاتش از هیچ نوع رنگ مصنوعی، طعم دهنده و نگهدارنده استفاده نمی کنند. در دنیای امروز که افراد به سلامت مواد و محصولات خوراکی که مصرف می کنند، توجه نشان می دهند وجود تهیه این محصولات سالم و فاقد نگهدارنده، یکی از اقدامات مهم و مناسب این شرکت بزرگ است.

7. ویلیام آرنوت فردی مذهبی و خیرخواه بود. او یک مسیحی معتقد بود و همیشه در کارهای خیرخواهانه شرکت می کرد. البته این دور از انتظار نیست؛ زیرا بسیاری از افرادی که با مصائب و مشکلات فراوانی مقابله می کنند، همواره برای تسکین درد دیگران تلاش می کنند تا از سنگینی بار مشکلات خودشان کمی کاسته شود. ویلیام آرنوت هم چنین شخصیتی داشت.

بیسکویت های تیم تام آرنوت که توسط این برند بزرگ و محبوب استرالیایی تهیه می شود، به دلایلی که احتمالا در این محتوا با آن ها آشنا شده اید، یکی از معروف ترین محصولات میان وعده در دنیا به شمار می رود و این برند را به یکی از برندهای قدرتمند تبدیل کرده است. 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید