شوک بزرگ به بازار شکلات جهان: شکلات های سمی!!!

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط Consumer Reports، برخی برندهای شکلات تلخ که مدت‌ها سالم‌تر از سایر خوراکی‌ها معرفی می شدند، حاوی مقادیر بالقوه خطرناکی از فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم هستند. سطوح خطرناک سرب و کادمیوم در 28 برند معروف شکلات تیره، از جمله هرشی، یافت شد.
شکلات تلخ به عنوان یک منبع قوی از آنتی اکسیدان ها و یک غذای ثابت شده برای کاهش فشار خون، می تواند جایگزین سالمی برای میان وعده باشد، اما یک مطالعه هشدار دهنده جدید از Consumer Reports فلزات سنگین خطرناکی را در شکلات های تیره از برندهای معروف پیدا کرده است.

کشف-مقدار-زیاد-سرب-در-شکلات-های-معروف

مصرف این فلزات سنگین می تواند باعث مشکلات جدی برای سلامتی زنان باردار و کودکان خردسال شود زیرا بر رشد مغز تأثیر می گذارد. Tunde Akinleye، محقق ایمنی مواد غذایی Consumer Reports که این آزمایش را رهبری کرد، در بیانیه‌ای گفت: « خطراتی برای افراد در هر سنی وجود دارد. "برای تعیین خطر ناشی از شکلات ها در آزمایش CR، ما از حداکثر سطح دوز مجاز کالیفرنیا (MADL) برای سرب (0.5 میکروگرم) و کادمیوم (4.1 میکروگرم) استفاده کردیم." نتایج تکان دهنده است.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کادمیوم می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله آسیب کلیه، کم خونی و ضعف استخوان ها شود. همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان و مشکلات تنفسی را افزایش دهد. در موارد شدید، مسمومیت با کادمیوم می تواند منجر به مرگ شود.
 

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سرب می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود، از جمله تاخیر در رشد و ناتوانی های یادگیری در کودکان، فشار خون بالا و آسیب کلیوی در بزرگسالان و افزایش خطر ابتلا به سرطان. در موارد شدید، مسمومیت با سرب می تواند منجر به مرگ شود.
مقدار این فلزات سنگین در برخی از این شکلات ها تا 265% بیشتر از حد مجاز بود.در زیر تصویر این شکلات ها را می توانید مشاهده کنید.
مقادیر-سرب-و-کادمیوم-در-شکلات

منبع : cbsnews

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 3

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید