حذف قله ماترهورن از روی بسته‌بندی شکلات تخته‌ای توبلرون(Toblerone)

توبلرون  قرار است پس از انتقال بخشی از روند تولید شکلات از سوئیس به اسلواکی، طرح قله ماترهورن را از بسته‌بندی خود حذف کند.

طبق قوانین سوئیس، محصولات مبتنی بر شیر تنها در صورتی که به طور کامل در سوئیس تولید شوند، اجازه استفاده از تصاویر نمادهای ملی این کشور را دارند.

شکلات‌های هرمی تابلرون که شکل‌شان در واقع بازتابی از این قله در کوه‌های آلپ است، به گفته شرکت آمریکایی موندلز که صاحب این برند است، قرار است از این پس با بسته‌بندی و طراحی جدیدی عرضه شود و احتمالا عکس قله‌ای نامشخص جای تصویر قله ماترهورن را خواهد گرفت.

قله ماترهورن که به خاطر شکل خاص و هرمی خود شهرت دارد، با ۴۴۷۸ متر ارتفاع یکی از بلندترین قله‌های رشته کوه‌های آلپ در مرکز اروپاست.

حذف-قله-از-شکلات-تابلرون

شکلات‌های قله‌ای شکل تابلرون که از شیر سوئیسی، عسل و نوقای بادام ساخته می‌شود، نخستین بار در سال ۱۹۰۸ در برن، پایتخت سوئیس برای فروش عرضه شدند.

اما تصویر قله ماترهورن نخستین بار در سال ۱۹۷۰ بر بسته‌بندی آن نقش بست و پیش از آن تصویر خرس و عقاب که هر دو حیوانات بومی کوهستان آلپ هستند روی بسته‌بندی این شکلات‌ها قرار داشت.

در اتحادیه اروپا و برخی دیگر از نقاط جهان، برای نامگذاری مواد غذایی قوانین سفت و سختی وجود دارد و بعضی محصولات تنها در صورت تولید در منطقه‌ای مشخص می‌توانند از نام یا نمادی خاص استفاده کنند. 

توبلرون در ۲۰۱۶ با حذف فاصله بین دندانه‌های مثلثی این شکلات به منظور کاهش هزینه‌ها، جنجال به پا کرد.این شرکت پس از روبه‌رو شدن با انتقادهای فراوان، دو سال بعد طرح را به شکل اولیه بازگرداند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید