برگزاری اولین جشنواره گز اصفهان

دبیر مرکز اطلس خوراک ایران گفت: ایده ایجاد جشنواره گز اصفهان به منظور ایجاد تحول در حوزه زیرساخت و معرفی و توجه به محصولات جدیدِ گز شکل گرفت تا در آن همه دغدغه‌های موجود در موضوع گز، هم در حوزه قانون‌گذاری و تولید محصولات جدید و هم در زمینه ترکیب صنایع‌دستی با گز و همچنین محصولات دانش‌بنیان بر پایه گز مطرح‌شده و گز اصفهان بتواند بر اساس اصالت‌های پیش‌بینی‌شده جلو برود.

ستار کیان‌پور گفت: در سال ۱۳۹۷ سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تصمیم گرفت که گونه‌های مختلف گردشگری را در کشور راه‌اندازی کند و یکی از آن‌ها گردشگری خوراک است که مجموعه خوراک، نوشیدنی، سوغات و گیاهان دارویی در آن جای می‌گیرند. پیشنهاد اصفهان این بود که با توجه به ظرفیت‌های این استان، موضوع ایجاد کمیته ملی گردشگری خوراک ایران با محوریت اصفهان شکل بگیرد و در این خصوص مکاتبه‌هایی با تهران انجام و دفاعیه طرح با همکاری دانشگاه‌های اصفهان برگزار شد و درنهایت نیز با تشکیل جلسه‌ای در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با حضور دانشگاه‌های استان مصوب شد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور که بعد به وزارتخانه تبدیل شد، مسئولیت کمیته گردشگری خوراک ایران را به اصفهان واگذار کند.

او با اشاره به برنامه‌های مختلفی در حوزه سوغات در نظر گرفته‌شده است، یادآور شد: یکی از موضوع‌های بسیار مهم در این زمینه که کمتر روی آن کارشده موضوع گز اصفهان است درحالی‌که در زبان عامیانه گاهی گز اصفهان از خود اصفهان نیز برند پررنگ‌تری دارد، اما کمتر به آن پرداخته‌شده و اگرچه موضوعی مانند شکلات توسعه پیداکرده و جنبه‌های مختلف اقتصادی آن نیز شکل‌گرفته است و باوجود اینکه زحمت‌های بسیاری نیز در حوزه گز انجام‌شده، ولی بسیاری از کارها در این زمینه انجام‌نشده است.

کیان‌پور افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این جشنواره، برگزاری نشست هم‌اندیشی گز اصفهان با حضور اصحاب تولیدکننده، توزیع‌کننده و قانون‌گذار و مسئولین ذی‌ربط است که روز دوشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از اولین جشنواره گز اصفهان می‌توانند هم‌زمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنایع‌دستی و هتلداری اصفهان، هفتم تا یازدهم مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، واقع در کمربندی شرق، منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

منبع : ایسنا

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید