مشکلات کشور آلمان در جایگزینی کارگران صنعت شیرینی و شکلات

صنعت شیرینی سازی آلمان ادعا می کند که مشاغل کوچک تا متوسط مشکلات شدیدی را برای پر کردن جای خالی کارگران غیر ماهر در خطوط تولید گزارش کرده اند.

انجمن فدرال صنعت شیرینی سازی آلمان (BDSI) اعلام کرد که بیش از 50 درصد از شرکت های صنعت شیرینی سازی آلمان نیز در یافتن کارآموزان مناسب برای حرفه های تغذیه یا فنی با مشکل مواجه هستند. پر کردن جای خالی کارآموزان اغلب تا یک سال طول می کشد. در برخی موارد، موقعیت های کاری پر نشده باقی می مانند.

 این انجمن افزود: با در نظر گرفتن دو میلیون شغل خالی در شرکت های آلمانی در حال حاضر و کاهش جمعیت در سن کار "تقریباً 400,000 نفر در سال"، دولت باید اقدامات بیشتری برای جذب کارگران ماهر و غیر ماهر انجام دهد.

 

یکی از چالش‌های اصلی تقریباً همه شرکت‌های صنعت ما، جذب نیروی کار، به‌ویژه در تولید، بلکه در بسیاری از زمینه‌های کاری دیگر است. ما نه تنها به کارگران ماهر از خارج از کشور نیاز داریم، بلکه به کارگران برای فعالیت‌های تولیدی ساده نیز نیاز داریم.»

خوب و درست است که دولت فدرال می‌خواهد قانون مهاجرتی جدیدی را معرفی کند. با این حال، این قانون باید نیروی کار مورد نیاز شرکت ها را در نظر بگیرد و باید در اسرع وقت اجرا شود .

 صنعت شیرینی سازی آلمان به دولت فدرال هشدار داد که مشاغل در بسیاری از مشاغل خانوادگی کوچک و متوسط به دلیل شکسته شدن زنجیره تامین، هزینه های سرسام آور انرژی، هزینه های مواد اولیه و خام و در دسترس بودن مواد برای تولیدات آینده، از جمله سفارشات کریسمس در معرض خطر هستند.

منبع : ConfectioneryNews

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید