عرضه شیرینی های قنادی توسط فروشندگان نان فانتزی ممنوع شد!

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت: تولید کنندگان نان های صنعتی و فانتزی تنها می توانند تا 20 درصد تداخل صنفی داشته باشند. به این ترتیب پخت شیرینی و کیک های تر تداخل صنعتی فراتر از 20 درصد بوده و تخلف محسوب می شود.
محمدجواد کرمی در ادامه به این شکل تصریح کرد که معمولا تداخل صنفی تا 20 درصد به طور معمول روی می دهد، مانند فروش خشکبار در قنادی ها یا فروش کفش در لباس فروشی ها. اما تداخل صنفی بیش از 20 درصد تخلف در نظر گرفته شده  و با آن برخورد خواهد شد.
بنابراین تولید انواع نان، کیک و شیرینی های مرسوم مانند کیک یزدی، کشمشی، کنجدی، دونات،  کروسان و شیرینی ها و نان های لایه‌ای در واحدهای نان فانتزی و صنعتی مشکلی نخواهد داشت.
کرمی رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان های حجیم و نیمه حجیم تهران در ادامه، درباره تفاوت قیمت شیرینی های تهیه شده در قنادی ها و فروشگاه های نان فانتزی نیز توضیح داد که هیچ تفاوت کیفیتی میان دو شیرینی تولید شده وجود ندارد. وی افزایش قیمت شیرینی و نان را هم ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه دانست.

کرمی گفت: "مصرف آرد در شیرینی چندان زیاد نیست بله نرخ سایر مواد اولیه تاثیرگذار است به طور مثال اگر واحدی روزانه ۱۰۰ کیلوگرم شیرینی تولید کند تنها ۳۰ درصد مصرف آرد دارد بنابراین سهم آرد در برخی تولیدات ناچیز است."
وی اظهارداشت: "به طور قطع اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان های حجیم و نیمه حجیم تهران با ورود واحدهای تولیدی نان های صنعتی در تولید انواع شیرینی مخالف است و اگر واحدهایی بخواهند بیش از حد مجاز به تولیدات قنادی ها ورود پیدا کنند  با آنها برخورد می شود."
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید