مصرف شکر افزودنی برای کودکان زیر دو سال ممنوع

بنا به گفته‌ی کمیته‌ی راهنمای تغذیه که مسئول تعیین رژیم غذایی اولیه برای کودکان زیر 24 ماه است، کودکان زیر 2 سال نباید از شکرهای افزودنی استفاده کنند.

خانم Kay Dewey  که یک مادر و هم کارشناس تغذیه کودکان و یکی از اعضای این کمیت هاست تاکید دارد که عموم مردم اهمیت انتخاب غذای مناسب برای کودکان را درک نکرده اند. بنا به گفته ی او غذا دادن به کودک بیش ارزش غذایی که دارد، صرفا کاری لذت بخخش و تجربه ای خوشایند برای افراد است و اهمیت ارزش غذایی که به کودک داده می شود جدی گرفته نمی شود.

او می گوید این درست نیست زیرا بیشتر غذایی که کودک نیاز دارد تا حد زیادی به انرژی مورد نیاز بدنش مرتبط است پس با این اوصاف جایی برای مصرف انرژی های اختیاری مثل شکر و روغن افزودنی باقی نمی ماند.

او در ادامه گفته است این کمیته توانسته به رژیمی دست پیدا کند که در آن از ترکیب مواد غذایی استفاده می‌شود که انواع مواد مغذی مورد نیاز کودکان 6  تا 24 ماه را تامین می کند و جایی برای استفاده از شکرهای افزودنی وجود ندارد به جز در مواردی که از این شکرها به طور طبیعی( 3 گرم) برای نمونه استفاده می‌شود.

این کمیته پیشنهاد می دهد برای تغذیه کودکان 6 تا 12 ماه از انواع مواد غذایی با منبع حیوانی، میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه ها و کل محصولات تولید شده از غلات استفاده کنند.

حتی وقتی از یک رژیم غذایی سالم استفاده می شود، جذب برخی مواد مغذی مشکل خواهد بود و نیازمند تلاش بیشتری است. مثلا این کمیته پیشنهاد می کند نوزادانی که از شیر تغذیه می کنند از غلات غنی شده با آهن یا محصولات مشابه آن استفاده کنند تا آهن کافی نیز دریافت کنند.

این کمیته هنوز الگوی غذایی دقیقی برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ارائه نداده است اما نمونه های از ترکیب مواد غذایی را برای آن ها پیشنهاد کرده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید