فرمول تولید شکلات با 44% قند کمتر

پژوهشگران موفق به تولید شکلات جدیدی شدند که دردصد قند آن تقریبا نصف شکلات های معمولی است

فرمول های جدید تولید این شکلات از طریق پروژه SureChoc و مشارکت بین ارگان های صنعتی پیشرو و دانشگاه ریدینگ در انگلستان ، توسعه داده شده است.
شکلات حاصل این فرمول، که 44 درصد قند کمتری نسبت به فرمول شکلات شیری استاندارد دارد ، دارای فیبر و نوع خاصی از شکر است که شیرینی را افزایش می دهد. فرمول این شکر جدید توسط شرکای پروژه  DouxMatok  بدست آمده است ، این فرمول ، شکر معمولی را با مواد معدنی ترکیب می کند تا به طور موثرتری قند را به گیرنده های مزه روی زبان برساند.
در پژوهش های تست این محصول در سال 2019 ، 160 مصرف کننده ، شکلات شیری SureChoc را امتحان کردند و امتیاز مصرف کننده نزدیک به محصول معمولی بود (5.1 در مقابل 5.7 از 7نمره). 28%  از مصرف کنندگان شکلات های با قند کامل را بسیار شیرین می دانند در حالی که 33% از مصرف کنندگان محصول جدید کم قند را به اندازه کافی شیرین نمی دانند.پس میتوان نتیجه گرفت مصرف کنندگان سطح های متفاوتی از شیرین بودن را دوست دارند.

مطالب پیشنهادی: محدود کردن مصرف قند در دوران بارداری 

پروفسور لیزا متون ، رئیس مرکز علوم حسی در دانشگاه ریدینگ که پروژه SureChoc را هدایت می کند ، می گوید: در طول پروژه ما مواد مورد استفاده و محصولات حاصله (کوکی های شکلات و شکلات) را در دانشگاه ریدینگ آزمایش کرده ایم. هدف از این پروژه کشف بهترین فرمول برای دستیابی به محصولی مورد پسند بود.
ما همچنین دریافتیم که مصرف کنندگان بسیار علاقه مند به خرید محصولات غنی شده با فیبر هستند. وقتی از آنها پرسیده شد که آیا محصول فیبر بالا را انتخاب می کنند ، 74٪ برای شکلات و 64٪ برای کوکی ها پاسخ مثبت دادند. همچنین اگر بدانند شکلات با فیبر بالا قند کمتری نیز دارد ، آین آمار به ترتیب به 83 و 77 درصد افزایش می یابد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید