شکلات تقویت کننده عملکرد شناختی

براساس تحقیقات جدید شرکت مارس بر روی عملکرد شناختی مشخص شد که فلانوئید موجود در کاکائو می تواند خطر عارضه های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

 

این شرکت چندین سال است که یک مکمل غذایی به نام Cocoavia را به بازار عرضه کرده است. این مکمل که در اشکال مختلف مثل کپسول و پک های استیکی به طور مستقیم در دسترس مشتریان قرار می گیرد، نتیجه ی تحقیقات طولانی این شکرت بر روی فواید کاکائو بر سلامتی بوده است.
مدت ها گمان بر این بود که تانین های تلخ موجود در شکلات تلخ دارای فوایدی برای سلامتی است. برای مدت بیش از 20 سال شرکت مارس  بر روی این دسته از ترکیبات که جزو خانواده ی فلانول هاست تحقیق می کرد. امروز این شرکت ادعا می کند که بیش از 150 مقاله در مورد خصوصیات بیوشیمیایی و فواید احتمالی استفاده از این عناصر فیتوشیمیایی منتشر کرده است.
 

بنا به گفته‌ی کاترین کوویک اریب، دکتر و مدیر تحقیق‌و توسعه و امور علمی و نظارتی شرکت مارس، تحقیق جدید نشان داده است که فلاونول های موجود در کاکائو با تقویت عملکرد سلول های عروقی باعث بهبود عملکرد رگ های خونی می شود. این تحقیق به دنبال تحقیق دیگری که تمرکز آن بر توانایی این ترکیبات در بهبود عملکرد شناختی بود انجام گرفت. 
تحقیق اخیر نشان داده بود که تقویت جریان خونی که به سمت مغز می رود باعث بهبود عملکرد شناختی می شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید