رونمایی Fairtrade از انیمیشن کمپین جدید کاکائو

Fairtrade از یک انیمیشن، که به مناسبت راه اندازی کمپین جدیدی در حوزه کاکائو، تهیه شده است، رونمایی کرد.

این کمپین که در تاریخ اول تا هفتم جولای برگزار شد، با عنوان شیرین تلخ، به روند تهیه کاکائو پرداخت. این کمپین که با تلاش فیرترد و با ارائه یک انیمیشن استاپ موشن برگزار گردید؛ در حقیقت به منظور نمایش چالش های موجود در زنجیره تامین کاکائو مورد نیاز و چگونگی رویارویی و غلبه فیرترد با این مشکلات، انجام شد.

انیمیشن استاپ موشن که توسط Fairtrade با همکاری Niels Hoebers تولید شده است، داستان دو بار شکلات سفارشی را روایت می کند. در نگاه اول، هر دو به اندازه کافی خوب و برای خوردن مناسب به نظر می رسند؛ اما پس از بازشدن بسته شکلات ها، هر بار شکلاتی، دو داستان متفاوت را از مراحل و روند تهیه خود، تعریف می کنند. 

در این انیمیشن، بار شکلات تلخ، اراضی کاکائو در آفریقای غربی را نشان می دهد؛ جایی که کشاورزان کاکائو فاقد گواهینامه، که قادر به کشت محصول خود نیستند، با بی عدالتی و قیمت پایین روبرو می شوند که منجر به فقر و جنگل زدایی می شود و جوامع کشاورزان را عقب نگه می دارد.
این فیلم جنبه شیرین تری نیز به تصویر می کشد: کشاورزان کاکائو دارای گواهینامه Fairtrade، از استانداردهای مناسبی بهره مند می شوند و برای انطباق شیوه های کشاورزی خود با این استانداردها، پشتیبانی می شوند و قیمت های مناسبی برای فروش کاکائو خود را کسب می کنند.

این انیمیشن فیرترد با عنوان شیرین تلخ، که تجربیات خود را با کشاورزان کاکائو به اشتراک می گذارد، امیدوار است که این کمپین پیام مورد نظر را به گوش کشاورزان رسانده و آن ها را در مسیر دریافت استانداردهای فیرترد و بهره مندی از حقوق و مزایایشان یاری کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید