تولید اولین شکلات بدون کاکائو

شکلات یکی از پرمصرف ترین محصولات غذایی روی کره زمین است؛ و همین مسئله آن را به یک تجارت بزرگ تبدیل کرده است.  به گفته ResearchAndMarkets، تخمین زده می شود که تا سال 2025 حجم کل بازار به 180 میلیارد دلار برسد.

آزمایشگاه‌های غذایی WNWN یک شکلات جایگزین، با عنوان "شکلات بدون کاکائو" رامعرفی کرد. مشخصات غذایی آن بسیار شبیه به شکلات معمولی است. طبق ارزیابی، این شکلات  فاقد کافئین و گلوتن است و قند کمتری نسبت به محصولات مشابه دارد. در پروسه‌ی تولید شکلات بدون کاکائو، 80 درصد co2 کمتری نسبت به محصولات مشابه تولید می شود. 

استارت‌آپ بریتانیایی WNWN Food Labs، ادعا می‌کند «اولین شکلات بدون کاکائو در جهان» را تولید کرده است. شکلات جایگزین یا (alt choc) با استفاده از تخریب سنتی مواد گیاهی ساخته شده است. شکلات های تولیدی این شرکت، از 18 می 2022 به طور انحصاری و آنلاین در دسترس قرار خواهد گرفت. 
در ساخت شکلات جایگزین (alt choc)، از جو و خرنوب، به عنوان دو ماده اصلی استفاده شده است. جو بریتانیایی، که برای قرن ها در تولید آبجو استفاده می شد؛ و خرنوب پایه شکلات بدون کاکائو WNWN را تشکیل می دهند.

شکلات-بدون-کاکائو

 خرنوب در اسپانیا و ایتالیا رشد می کند و دارای گواهی ارگانیک است. تولید خرنوب بسیار پایدار است و مشکلاتی از جمله جنگل زدایی را کاهش می دهد. خرنوب و دیگر مواد گیاهی، با استفاده از یک فرآیند اختصاصی، تخمیر و برشته می‌شوند تا طعمی مشابه کاکائو را در دهان ایجاد کند. 

اگر چه مشخصات کامل فلاونوئیدی و آنتی اکسیدانی محصول هنوز به طور کامل توسط WNWN شناخته نشده است؛ اما این محصول به طور قطع مورد استقبال دوست داران حیوانات قرار خواهد گرفت. همان طور که می دانید سگ ها نمی توانند شکلات های معمولی را به دلیل محتوای تئوبرومین آن بخورند. خبر خوب این است محصول شرکت  WNWNحاوی تئوبرومین نیست و سگ شما می تواند این شکلات بدون کاکائو را بخورد.

منبع: .confectionerynews.com

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید