افتتاح اولین کارگاه نان و شیرینی برای دانش‌آموزان قزوینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افتتاح یک واحد کارگاه پخت نان، شیرینی و شکلات برای دانش‌آموزان در هنرستان فرزانه خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی با اعلام این خبر تصریح کرد: خوشبختانه بحث مهارت آموزی دانش آموزان در مدارس با جدیت دنبال شده و باید تمهیداتی انجام دهیم تا هنرستان‌ها به سمت بازدهی در فعالیت‌های اقتصادی و نیروی انسانی آماده ‌به‌کار پیش بروند و آموزش همراه با اشتغال و تولید شکل عملی به خود بگرد و ریشه و اساس اقتصاد کشور در آینده محکم‌تر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هدف از افتتاح اولین کارگاه نان، شیرینی و شکلات در قزوین، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است، اظهار کرد:  هنرستان‌ها باید بخشی از نیازهای هرم شغلی صنعت را در بخش نیروی کار ماهر تأمین و کمبود محسوسی را که در این زمینه وجود دارد، جبران کنند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به اینکه یکی از ساحت‌های مهم تربیتی در سند تحول بنیادین، ساحت اقتصادی و حرفه‌ای است، عنوان کرد: رسالت آموزش و پرورش، رساندن دانش آموزان به شایستگی‌هایی تحصیلی در فرآیند آموزش‌ها با توسعه آموزش مهارت است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت استقبال دانش‌آموزان دختر از رشته نان، شیرینی و شکلات، این رشته در سال تحصیلی آینده در هنرستان پسرانه هم راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول بااشاره به اینکه هم اکنون این رشته در 6 هنرستان کشور آموزش داده می‌شود، گفت: برای تجهیز و راه اندازی این کارگاه آموزشی 600 میلیون تومان هزینه از شرکت گلنان تأمین شده است.

منبع : ایلنا

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید