معرفی انواع پاستیل‌های روز دنیا

پاستیل، خوراکی خوشمزه ایست که در هر سن و سالی طرفداران خاص خودش را دارد. تنوع این خوراکی به حدی زیاد است که اگر به قفسه فروشگاه بروید، احتمالا انتخاب یک مدل برایتان سخت خواهد بود. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با انواع پاستیل در شکل ها و طعم های مختلف بیشتر آشنا کنیم تا  پاستیل مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کنید.

پاستیل چیست؟

همه ی ما حداقل یک بار، طعم پاستیل را چشیده ایم اما ممکن است با ترکیبات آن آشنا نباشیم. پاستیل از ژلاتین، شکر، اسانس و طعم‌دهنده‌های مختلفی تشکیل‌ شده است که وجود ژلاتین به آن خاصیت نرم و ژله‌ای می دهد.  در واقع ژلاتین ماده ای بی‌رنگ و بی‌مزه است که از ترکیب با مواد دیگر طعم دار می‌شود.‌ ویژگی مشترک تمام پاستیل ها، نرمی و حالت پذیری آن‌هاست. طعم و رنگ خوب این خوراکی و تولید آن در طرح و شکل‌های متنوع باعث شده به یکی از تنقلات مورد علاقه کودکان تبدیل شود.

انواع پاستیل‌ از نظر طعم و مواد افزودنی

به طور کلی پاستیل‌ها با توجه به مواد افزودنی، طعم، مواد اولیه، کیفیت، طرح و شکل به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. طعم‌ها و مواد افزودنی موجود در پاستیل تنوع زیادی دارد. برای ایجاد طعم های متنوع پاستیل در زمان تولید به مواد اولیه آن اسانس های مختلفی از جمله میوه‌ای، شکلاتی، گیاهان معطر، وانیلی، نوشابه ای و ... اضافه می کنند که طعم نوشابه ای نسبت به سایر طعم ها در بازار محبوبیت بیشتری دارد. از دیگر طعم های جدید و محبوب پاستیل می تواند به لیمو، موهیتو، لیموناد و بستنی اشاره کرد. 

انواع-پاستیل-پاستیل-نوشابه-ای

همچنین امروزه از گیاهان معطر و دارویی در پاستیل استفاده می شود که باعث شده بزرگسالان نیز علاقه زیادی به این خوراکی خوشمزه پیدا کنند و پاستیل را جزو خریدهای روزانه خود قرار دهند.

انواع پاستیل از نظر طرح

حالت پذیری پاستیل موجب می‌شود تا بتوان طرح و شکل‌های مختلفی به آن داد. برای اینکار کافی است در هنگام تهیه مواد اولیه، آن ها را درون قالب‌هایی با اشکال مختلف بریزیم. امروزه پاستیل‌ها در طرح‌های ساده، انواع حیوانات، عروسکی، همبرگر کوچک، قورباغه، بطری نوشابه، دندانی، نواری و ... به بازار عرضه می شوند.

انواع-پاستیل

انواع پاستیل از نظر برند 

در زمینه تولید پاستیل، برندهای ایرانی و خارجی بسیاری فعالیت می‌کنند. کیفیت و قیمت پاستیل‌ها در دو نوع پاستیل خارجی و ایرانی کمی تفاوت دارد. در ادامه به بررسی برخی از پاستیل‌های برندهای داخلی و خارجی می‌پردازیم.
پاستیل ببتو(Bebeto): محصول کشور ترکیه است که در 95 کشور جهان عرضه می‌شود.
پاستیل هاریبو(Haribo): پاستیل هاریبو محصول کشور آلمان است که طرح خرسی آن، در جهان مشهور است.
پاستیل ویدال(Vidal): محصول کشور اسپانیا است که اولین بار در سال ۱۹۶۳ تولید شد. برند ویدال سابقه خوبی در تولید مارشمالو، پاستیل و دراژه دارد. 
پاستیل شیبا: حتما شما هم نام این برند را شنیده‌اید و در بیشتر قفسه‌های فروشگاه‌ها دیده اید. پاستیل شیبا یکی از محبوب‌ترین پاستیل‌های داخلی به شمار می‌رود که طرفداران زیادی دارد.

انواع-پاستیل-پاستیل-شیبا

انواع پاستیل از نظر مواد اولیه

از نظر مواد اولیه، پاستیل‌ها به چند دسته شکری، طعم دار و ساده تقسیم می شوند. بافت ژله‌ای پاستیل باعث بهم چسبیدن آن ها می شود به همین خاطر برای جلوگیری از بهم چسبیدن آنها، در انتهای فرآیند تولید انواع پاستیل، سطح آن ها را به کمی روغن آغشته می‌کنند. این کار موجب زیبایی و براق شدن پاستیل‌ها نیز می‌شود.
برخی از پاستیل‌ها بدون شکر و قند هستند که به آن‌ها پاستیل ساده می‌گویند. برخی دیگر نیز آغشته به شکر و برخی طعم دار هستند. برای اینکه پاستیل‌ها طعم دار شوند؛ این محصولات را در طعم‌دهنده‌های ترش یا ملس و همچنین شکر می‌غلتانند تا طعم مطلوبی به خود بگیرند. افرادی که به طعم‌های ترش علاقه دارند؛ می‌توانند از پاستیل‌های حاوی طعم‌دهنده ملس یا ترش‌ استفاده کنند. این‌گونه طعم‌دهنده‌ها موجب می شود تا افراد با ذائقه‌های مختلف، بتوانند از این خوراکی خوشمزه استفاده نمایند.

انواع پاستیل مارشمالو

مارشمالو یکی دیگر از خوراکی‌های پرطرفدار از مجموعه پاستیل‌ها است. این شیرینی کوچک بافتی پفکی دارد که کاملا متفاوت با دیگر آبنبات و پاستیل‌ها است. نرمی بافت مارشمالو به حدی است که اگر آن را درون یک شیر کاکائو داغ بیندازید؛ پس از گذشت چند ثانیه، ذوب می‌شود.
مارشمالو نیز یکی دیگر از تنقلاتی که است که کودکان علاقه زیادی به آن دارند. از نظر ظاهری مارشمالو نرم‌تر و پفکی‌تر از پاستیل است. ترکیبات اصلی این خوراکی مانند پاستیل ژلاتین، شکر و شربت ذرت است. از مارشمالو در تهیه برخی از دسرها یا غذا‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. برخی از برند‌های مارشمالو شامل هاریبو، دوسیل برزیلی و ... هستند.

انواع-پاستیل-مارشمالو
برای نگهداری این خوراکی محدودیت زیادی وجود ندارد اما بهتر است که آن را در مکان سرد یا در یخچال نگهداری کرد. اگر مارشمالو در ظرف درب دار و در مکان مناسبی قرار بگیرد؛ می‌توانید تا چندین ماه از آن استفاده کنید. مارشمالو نیز در طرح و شکل‌های گوناگون همچون مارپیچی، هندوانه، ماری و ... در بازار وجود دارد.

مارشمالو چگونه درست می‌شود؟

ترکیبات اولیه مارشمالو شامل شکر، آب و شربت ذرت و ژلاتین است. شربت قند موجب شیرین شدن و طعم خوب مارشمالو می شود. همچنین با افزودن ژلاتین، حالت نرمی و پفکی در آن ایجاد می شود. تولیدکنندگان مارشمالو از دستگاه اکسترودر برای تولید آن در کارخانه یا کارگاه‌ها استفاده می‌کنند. خروجی این پاستیل به‌صورت لوله‌هایی بلند است که بعد از تولید آن ها را به شکل‌های مختلفی درمی‌آورند.

بنابراین اگر شما هم از طرفداران انواع پاستیل هستید؛ انواع مختلفی از آن را تهیه و امتحان کنید اما با خرید انواع پاستیل از بهترین برندها، می‌توانید طعم بی نظیر آن را احساس کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(5) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید