هدف گذاری رشد تجارت شیرینی و شکلات

آمارهای جدید نشان دهنده این هستند که تجارت شکلات در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، به میزان 80 درصد افزایش یافته است.
در سال گذشته و همزمان با اوج گیری شیوع بیماری کرونا و درگیری جهان با همه گیری این ویروس، تصمیمات اتخاذ شده از سوی کشورها به سوی کاهش تجارت سوق پیدا کرد که همین مسئله به کاهش تجارت شکلات در سال گذشته انجامید. اما با شناخته تر شدن ویروس کووید 19 و شروع واکسیناسیون، به نظر می رسد دریچه جدیدی به سوی صادرات و به خصوص تجارت شکلات و شیرینی گشوده شده است. با وجود اینکه واکسیناسیون کامل و کنترل ویروس کرونا، همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد تا پایان سال جاری نیز کشورها را درگیر خواهد کرد، اما ایران از هدف گذاری خود برای افزایش میزان تجارت شکلات، در سال ،1400 خبر داده است. 
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است که هدف گذاری جدید قرار است ایران را به افزایش 6 میلیارد دلاری صادرات تا پایان سال برساند که با توجه به آمار حدود 35 میلیارد دلار صادرات در سال گذشته، این رقم به حدود 41 میلیارد دلار در سال جاری خواهد رسید. هر چند این رقم کمتر از میزان صادرات در سال های پیش از همه گیری کرونا به نظر می رسد، اما گویای رشد در مقایسه با سال گذشته و با توجه به محدودیت های حاصل از این بیماری خواهد بود.
سازمان توسعه تجارت همچنین اعلام کرده است که سهم صنعت شیرینی و شکلات در سال 1400 از صادرات، به میزان ۵۴۴ میلیون دلار خواهد بود. به نظر می رسد عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و امارات متحده عربی و برخی کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا، مقصد ایران برای صادرات شیرینی و شکلات در سال جاری باشند.
 منبع : foodna.com

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید