معرفی شکلات جدید فراسودمند عناب در مشهد

شکلات فراسودمند عناب، تولید محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با حضور روسای بسیج مستضعفین و سازندگی کشور در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس رونمایی شد. عناب یک ماده غذایی کم کالری است که دارای فعالیت‌های ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است.معرفی-شکلات-جدید-فراسودمند-عناب-در-مشهد

وی اظهار کرد: عناب دارای فعالیت‌های ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است. 

ابراهیمی بیان کرد: امروز فرمولاسیون شکلات عناب به منظور تولید یک محصول بازار پسند و پاسخگوی ذائقه و سلیقه مصرف کننده با حفظ خواص اصلی این محصول در مسیر ورود به بازارهای مصرف است.

وی ادامه داد: تاکید بر فراوری محصولات استراتژیک منطقه خواهد توانست توسعه اقتصادی این محصولات را تسهیل کرده و سهم اقتصادی کشاورزان و فعالان این حوزه را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: ایده تولید شکلات فراسودمند عناب در سال ۹۶ شکل گرفت و در سال ۹۹ این ایده در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به طرح پژوهشی تبدیل شد و پس از اجرای طرح در سال ۱۴۰۰، به عنوان طرح برگزیده استان انتخاب شد.

منبع : ایسنا

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید