افزایش فشار بر شرکت های نستله و موندلز برای خروج از روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، شرکت‌های شیرینی‌سازی نستله و موندلز اینترنشنال و سایر شرکت‌های چندملیتی را تحت فشار قرار داده است تا به طور کامل از بازار روسیه خارج شوند.

نستله که مالک برندهای کیت کت و اسمارتیز است، در بیانیه‌ای گفت: «ما فعالیت‌های خود در روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم، همه واردات و صادرات از روسیه را به‌جز محصولات ضروری متوقف کرده‌ایم. ما دیگر در روسیه سرمایه گذاری نمی کنیم و محصولات خود را تبلیغ نمی کنیم. ما از فعالیت های باقی مانده خود سودی نمی بریم. این واقعیت که ما مانند سایر شرکت‌های مواد غذایی،محصولات مهمی را به مردم عرضه می‌کنیم، به این معنا نیست که به سادگی مانند گذشته ادامه دهیم.
در عین حال، ما در اوکراین و کشورهای همسایه هر کاری که بتوانیم برای کمک به کاهش این فاجعه انسانی انجام می دهیم. همکاران ما در اوکراین هر کاری که می توانند برای کمک به مردم با کمک های غذایی انجام می دهند. ما هنوز یکی از معدود شرکت‌های فعال مواد غذایی در اوکراین هستیم و حتی گاهی اوقات موفق به توزیع مواد غذایی در خارکف می‌شویم.»
شرکت های بین المللی فعال در روسیه ادعا می کنند که مسئولیت اخلاقی برای ادامه دسترسی شهروندان عادی به تغذیه دارند.
 

شرکت موندلز

سخنگوی شرکت موندلز هم گفت: "به عنوان یک شرکت مواد غذایی، ما در حال کاهش همه فعالیت های غیر ضروری در روسیه هستیم و در عین حال به حفظ تداوم عرضه مواد غذایی در زمان های چالش برانگیز پیش رو کمک می کنیم.  همچنین به حمایت از همکاران خود در بازاری بدون ثبات که با آن مواجه هستند ادامه خواهیم داد.ما عملیات خود را بر روی پیشنهادات اساسی متمرکز خواهیم کرد، تمام سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای جدید را متوقف می‌کنیم و مخارج رسانه‌های تبلیغاتی خود را به حالت تعلیق در می‌آوریم. ما تشخیص می‌دهیم که این وضعیت بسیار پویا و بسیار نگران‌کننده است که به ارزیابی و تنظیم آن در صورت نیاز ادامه خواهیم داد."

ادامه خبر

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید