افزایش صادرات محصولات شیرینی و شکلات

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ارزش ۱۲درصدی و افزایش وزنی ۱۸ درصدی داشته است.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری با اشاره به اهمیت ویژه شیرینی و شکلات در صنایع غذایی و صادرات گسترده آن به دنیا، اظهار کرد: صنعت شیرینی و شکلات ایران با بهره‌گیری از ظرفیت خوبی که دارد، می‌تواند در شرایط حساس کنونی اهداف اقتصاد ملی و مقاومتی را محقق سازد. وی افزود: صنعت شیرینی و شکلات کشور در سال‌های اخیر به‌رغم مشکلات پیش‌رو توانسته است محصولات خود را از لحاظ کیفیت محصول و بسته‌بندی به استانداردهای روز جهانی برساند و جایگاه ویژه‌ای در فرای مرزهای جمهوری اسلامی ایران پیدا کند. بازاری ضمن معرفی کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، جمهوری‌آذربایجان، ساحل‌عاج، امارات و برخی کشورهای آسیای‌میانه و اتحادیه اروپا به‌عنوان عمده بازارهای هدف صادراتی این محصولات گفت: برندهای مطرح و بزرگ ایرانی در کشورهای مختلف وجود دارند که سهم آنها در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای قابل‌توجه است. 

 

 مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بیان‌کرد: برندهای شیرینی و شکلات ایرانی در حال شناخته‌شدن در دنیا است و با برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانند محصولات خود را با محصولات شرکت‌های بزرگ خارجی در انگلیس، آمریکا، بلژیک و سوئیس محک بزنند. وی با اشاره به روند رو به پیشرفت صنعت شیرینی و شکلات کشور‌ ادامه داد: در راستای این پیشرفت محصولات با‌کیفیت‌تری تولید‌شده و توسعه هرچه بیشتر صادرات این محصولات نیازمند تنوع و ارتقای بسته‌بندی با در نظر داشتن استانداردهای جهانی و بهداشتی بالاتر‌ است. بازاری یادآور شد: امیدواریم در سال‌های آتی با حمایت‌های دولت و رفع مشکلات بتوانیم در بازارهای جهانی از جایگاه بهتری برخوردار شویم.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید