از سرگیری مبارزه با چاقی در انگلستان

دولت بریتانیا مبارزه با چاقی را به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه ی کرونا از سر خواهد گرفت.

بنابر اخبار اعلام شده سوپرمارکت های این کشور از سوی دولت تحت فشار قرار گرفته اند تا قفسه محصولات که در راهروی انتظار صندوق قرار دارد را بردارند تا در راستای پیشگیری از کرونا بتوانند سلامت ملی را تقویت کنند.
یکی از سیاست هایی که گفته می شود در اقدامات مبارزه با چاقی در نظر گرفته شده، تشویق عموم مردم به عادت به خریدهای سالم است. خبرگزاری گاردین اعلام کرده که یکی از برنامه ها متوقف کردن نمایش غذاهای ناسالم در راهروی انتظار صندوق است، نمایش غذاها در این قسمت یکی از تاکتیک های افزایش فروش برای ترقیب افرادی است که در صف انتظارند.
یکی دیگر از اقدامات متوقف کردن تبلیغ «یکی بخر دو تا ببر» است که در فروشگاه ها برای تبلیغ غذاهای ناسالم به کار گرفته می شود. در عین حال دولت انگلستان برنامه ی افزایش مالیات نوشیدنی های شیرین را رد کرده است. همچنین نتایج بررسی ها نشان داده که اضافه وزن و چاقی باعث می شود افراد چاق خیلی بدتر از افراد سالم به کرونا مبتلا شوند.

انگلستان بالاترین آمار اضافه وزن و چاقی را در اروپا دارد. بر اساس شاخص توده ی بدنی 64% بزرگسالان در انگلستان در دسته ی افراد چاق یا دارای اضافه وزن قرار می گیرند و 29% چاق هستند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید