معروف‌ترین سرآشپزهای ایران و جهان

سرآشپزی حرفه ای جذاب در عین حال دشوار است و تمامی سرآشپزهعا معروف امروز راه پر پیچ و خمی را طی کرده اند تا به این درجه در رشته خود رسیده اند. معمولا شهرت یک سرآشپز به سبک خاص آشپزی و تکنیک هایی است که به کار می گیرد و در نهایت جوایزی که در سطح بین الملل برنده می شود. اغلب سرآشپزهای معروف در کنار آشپزی صاحب رستوران نیز هستند و به نوشتن کتاب های آشپزی نیز می پردازند.
به دلیل اهمیت و تاثیر گذاری زیاد سرآشپزها در دنیا روز 20 ام اکتبر به نام سرآشپزها نام گذاری شده است، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با چند نفر از بهترین سرآشپزهای ایرانی و خارجی آشنا کنیم.

سرآشپزهای معروف ایرانی 

حمیدرضا رنجبر

حمیدرضا رنجبر متولد فروردین 1353 در تهران و مدرس آشپزی است. وی فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری است و فعالیت خود در زمینه آشپزی را به صورت تجربی آغاز کرد و سپس به صورت آکادمیک به یادگیری پرداخت. از جمله افتخارات او می توان به کسب گواهینامه آشپزی ایتالیایی از شف سالواتوره و گواهی آشپزی لنوتق فرانسه اشاره کرد. او صاحب آموزشکده حرفه ای آشپزی ملل است.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-ایران-حمیدرضا-رنجبر

سامان گلریز

سامان گلریز متولد 1350 در شهر اهواز است او تحصیلات خود را در رشته ی عکاسی آغاز کرد اما به دلیل علاقه فراوان به  آشپزی به رشته هتلداری روی آورد و توانست در زمینه آشپزی به موفقیت و شهرت دست یابد. وی در سال های اخیر یک از آشپزان حرفه ای کشورمان بوده که در صدا و سیما نیز برنامه های مطرحی تولید کرده است.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-ایران-سامان-گلریز

حسام حسینی

حسام حسینی متولد 1359 در شهرستان شاهین دژ استان آذربایجان غربی است. او کار خود را به صورت تجربی در زمینه آشپزی آغاز کرد اما در ادامه به دلیل علاقه فراوان به این کار بسیاری از دوره‌های آموزشی آشپزی تخصصی در خارج از کشورهمچون ایتالیا و فرانسه گذرانده و مدرک بین المللی دریافت نموده اند. وی در سوابق خود حضور در برنامه عصر خانواده شبکه دو سیما به عنوان کارشناس آشپزی را دارد و در رستوران های به نامی همچون رستوران میزبان سعادت آباد و پاپا فرشته به عنوان سرآشپز فعالیت داشته است.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-ایران-حسام-حسینی

آشپزهای معروف ایرانی در اینستاگرام

نواب ابراهیمی

نواب ابراهیمی متولد سال 1369 است و به تحصیلات خود را در رشته عمران به اتمام رسانده است اما به دلیل علاقه وافر به آشپزی همواره از کودکی در کنار مادر خود به آشپزی می پرداخت تا اینکه تصمیم گرفت برای پرداختن به این علاقه خود از آشپزی اش کلیپ های یک دقیقه ای تهیه و به عنوان سرآشپز مجازی فعالیت خود را آغاز کند. در حاضر او یکی از معروف ترین سرآشپزهای اینستاگرامی است و و یک وب سایت به نام خودش دارد و صفحه اینستاگرامش نزدیک به 3 میلیون دنبال کننده دارد.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-اینستاگرام-نواب-ابراهیمی

مسترتابه یا مهرداد شفیعی

مهرداد شفیعی، معروف به مسترتابه متولد سال 1371 است. بنا به گفته ی خودش فعالیت او در زمینه آشپزی از زمانی شروع شد که به دلیل تنها زندگی کردن مجبور بود برای خودش آشپزی کند و از آنجا بود که متوجه شد به آشپزی علاقه دارد او اکنون ده سال است که به صورت حرفه ای آشپزی می کند و همچنین در ایسنتاگرام ویدئوهای آموزشی به اشتراک می گذارد و اعتقاد دارد روزی معروف ترین آشپز دنیا خواهد شد. صفحه او در اینستاگرام بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد.معروف‌-ترین-سرآشپز-های-اینستاگرام-مهرداد-شفیعی

سرآشپزهای معروف خارجی

آنتونی بوردین (Anthony Bourdain)

آنتونی بوردین، سرآشپز و برنامه ساز مطرح آمریکایی است که کار خود را با ظرفشویی در رستوران آغاز کرد و با کمک به سرآشپزها رفته رفته به تجارب خود افزود. او در آشپزی تکنیک های مخصوص به خودش را دارد و از آثار او می تواند به کتاب «آشپزی سری، ماجراجویی در جهان شکم» اشاره کرد، او هم اکنون در بین بهترین آشپزهای دنیا می درخشد.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-خارجی-آنتونی-بوردین

امریل لاگاس (Emeril Lagasse)

امریل لاگاس سرآشپز مشهور آمریکایی صاحب چندین رستوران در کل آمریکا است. وی برنده جایزه جیمز بیرد بوده و تنیک های آشپزی اش معروف است. طبق آمار درآمد سالانه امریل لاگاس به بیش از 150 میلیون دلار می رسد. او علاوه بر آشپزی در زمینه نویسندگی، نوازندگی سازهای کوبه ای نیز فعالیت دارد.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-خارجی-امریل-لاگاس

جیمی الیور (Jamie Oliver)

جیمی الیور سرآشپز و رستوران دار معروف انگلیسی است که به خاطر سبک خاص برنامه تلویزیونی اش شهرت دارد. او در برنامه هایش بر تولید و استفاده از غذاهای ارگانیک تاکید دارد و با غذاهای کنسروی و نیمه آماده مخالف است. معروف ترین کتاب او به نام «غذاهای 30 دقیقه ای جیمی» است  که در سال  2010  میلیون ها نسخه از آن در سراسر بریتانیا به فروش رسید.

جیمی الیور

گوردون جیمز رمزی (Gordon James Ramsay)

گوردون رمزی از معروف ترین سرآشپزهای بریتانیایی است. علاقه اصلی او فوتبال بود اما به دلیل آسیب دیدگی شدید در فوتبال مسیر زندگی او کاملا عوض شد. از برنامه های معروف او می توان به مستر چف آمریکا اشاره کرد.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-خارجی-گوردون-جیمز-رمزی

آشپزهای معروف ترک در اینستاگرام

محمد بوراک 

بوراک اوزدمیر متولد سال 1994 میلادی در ترکیه است. او تحصیلاتش را در رشته علوم تربیتی از دانشگاه آنادولو اسکی شهیر تکمیل کرد. بوراک اولین رستورانش را در سن 17 سالگی افتتاح کرد و اکنون به عنوان سرآشپز شهرتی جهانی دارد.  او یکی از معروف ترین سرآشپزهای ترک در اینستاگرام است که به سبک خاص ویدئو کلیپ هایش معروف است. 

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-خارجی-محمد-بوراک

نصرت

نصرت گوگچه سرآشپز معروف ترکیه ای متولد سال 1983 در ترکیه است. سبک آشپزی و غذاهایی که بیشتر با گوشت درست می شوند باعث جذاب تر شدن سبک کاری او شده است. نصرت در کل دنیا به نام سالت بی «Salt Bae» معروف است. او امروزه صاحب 8 رستوران زنجیره ای به نام خودش است.

معروف‌-ترین-سرآشپز-های-خارجی-نصرت

در پایان روز جهانی سرآشپزها را به تمامی کسانی در این حوزه فعالیت دارند اعم از آشپز، قناد و ... تبریک می گوییم و از تمامی تلاش های آنها برای بهتر کردن طعم دلنشین غذاها و دسرها قدردانی می کنیم.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(18) 4.4

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • لذت بردم بسیار زیبا بودموفق باشید.

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید