برچسب ها

تاریخچه و خاستگاه چیز کیک

تاریخچه و خاستگاه چیز کیک

خاستگاه چیز کیک کجاست؟

با پیدا شدن اثرات کپک پنیر توسط انسان شناسان مشخص شد که قدمت تهیه ی پنیر به 2000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.
البته چیز کیک در اصل از یونان باستان آمده است زیرا در سال 776 قبل از میلاد مسیح از نوعی چیزکیک برای انرژی دادن به ورزشکاران طی اولین دوره ی مسابقات المپیک پذیرایی شد. همچنین عروس های یونانی آن دوره با این دسر از مهمانان عروسی پذیرایی می کردند. 
آلن دیویدسون در کتاب The Oxford Companion to Food  با اشاره به مارکوس پرسیوس عنوان کرده که کیک پنیری که او می پخت بسیار شبیه چیز کیک امروزی بوده است. رومی ها سنت تهیه چیزکیک را از یونان به سراسر اروپا گسترش دادند. قرن ها بعد، چیزکیک در آمریکا به وجود آمد اما دستور تهیه این چیز کیک در هر منطقه متفاوت بود زیرا دستور آن را مهاجران با خود به این کشور آورده بودند.

پنیرخامه ای

چیزکیکی که امروزه آمریکایی ها از آن نام می برند اغلب محصولی است که با پنیر خامه ای درست می شود.  اولین بار پنیر خامه ای در سال 1872  توسط یک لبنیات فروش آمریکایی به نام ویلیام لارنس از منطقه ی چستر در شهر نیویورک اختراع شد. او در حالی که می خواست یک پنیر فرانسوی به نام نفچول (Neufchâtel) را مجدد تولید کند توانست یک روش برای تولید پنیر خامه ای را کشف کند.  
در سال 1880 لارنس پنیرخامه‌ای خود را با حمایت شرکت Empire Cheese  در ادمستون جنوبی در شهر نیویورک تولید کرد و با بسته بندی فویلی عرضه کرد. البته شما ممکن است شما آن را با نام معروف تری از لارنس با عبارت not Neufchâtel  در پنیر خامه ای برند فیلادلفیا بهتر بشناسید.

در سال 1903 شرکت پنیر Phoenix کسب و کار لارنس و درکنارش تجارت فیلادلفیا را خرید. در سال 1928 این برند توسط شرکت پنیر Kraft خریداری شد.  James L. Kraft  در سال 1912 پنیر پاستوریزه را اختراع کرد و همین امر باعث شد بتواند برند پنیر خامه ای پاستوریزه ی فیلادلفیا را که امروزه رایج ترین نوع پنیر مورد استفاده در تهیه چیز کیک است را توسعه دهد. صنایع غذایی Kraft هنوز هم صاحب و تولیدکننده ی پنیر خامه ای فیلادلفیاست.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید