شکلات ایتالیایی باچی پرجینا(Baci Perugina) | سرگذشت عاشقانه

شکلات ایتالیایی باچی پرجینا(Baci Perugina) | سرگذشت عاشقانه

شکلات ایتالیایی باچی پرجینا(Baci Perugina)

شکلات باچی پرجینا یکی از محصولات معروف شرکت Perugina(پرجینا) است که در زمینه تولید شکلات فعالیت می‌کند. این برند در سال ۱۹۲۲ توسط لوئیزا اسپانیولی(Luisa Spagnoli ) و جووانی بوئیتونی(Giovanni Buitoni) در شهر پروجینا ایتالیا تأسیس شد. 
لوئیزا اسپانیولی، یک شیرینی‌پز با استعداد بود که به همراه همسرش یک فروشگاه کوچک خوار و بار فروشی داشتند. لوئیزا می‌خواست یک شکلات منحصر به فرد و ویژه‌ تولید کند تا شور و عشقی که نسبت به همسرش دارد را به تصویر بکشد. او یک دستورالعمل ایجاد کرد که در آن از خامه شکلاتی فندقی، خرده های فندق، یک فندق کامل و یک لایه روکش شکلات تلخ کامل استفاده می شد و نام محصول نهایی آن را Baci  گذاشت. "Baci" به زبان ایتالیایی به معنای "بوسه" است. 
لوئیزا برای اینکه شکلات‌های خود را به محصول ویژه‌تری تبدیل کند، تصمیم گرفت هر شکلات باچی پرجینا را به همراه یک یادداشت عاشقانه کوچک عرضه کند. این یادداشت‌ها در ابتدا توسط خود لوئیزا نوشته می‌شدند و حاوی نقل قول‌های عاشقانه، شعر و کلمات احساسی بودند. این سنت تا به امروز ادامه داشته و این شکلات‌ها را به نماد عشق و محبت برای عاشقان تبدیل کرده است.

لوئیزا اسپانیولی و همسرش- خالق شکلات باچی پرجینا

زمان کوتاهی پس از تاسیس، شکلات باچی پرجینا در سراسر ایتالیا شهرت و محبوبیت شگرفی به دست آورد. تاثیر ترکیب طعم‌ها و نوشته‌های عاشقانه، بر مردم ایتالیا فوق العاده بود و خیلی زود مورد توجه تمام افراد، با هر سلیقه ای قرار گرفت. در دهه ۱۹۳۰،  شکلات باچی پرجینا به یک برند خانوادگی معروف تبدیل شد و موفقیت آن در سایر کشورها ادامه پیدا کرد. در طول جنگ جهانی دوم نیز، این شکلات ها به نماد عشق و امید تبدیل شدند و سربازان آنها را به عنوان نمادی از عشق به دوستانشان هدیه می دادند.

تاریخچه شکلات ایتالیایی باچی پرجینا(Baci Perugina)

این برند در سال ۱۹۷۲ توسط شرکت نستله(Nestlé)؛ یکی از بزرگترین شرکت های غذایی و نوشیدنی جهان، خریداری و از طریق این شرکت، در بازارهای جهانی توزیع شد. در حال حاضر، شکلات باچی پرجینا در بیش از 100 کشور دنیا به فروش می‌رسد و بیشترین محبوبیت را در اروپا و آسیا دارد و همچنان یکی از محبوب ترین برندهای شکلات در جهان است. 
باچی پرجینا و نستله

ویژگی های شکلات باچی پرجینا 

اکنون  بیشتر از ۹۰ سال است که برند باچی پرجینا در زمینه تولید شکلات فعالیت می‌کند و به خاطر تولید شکلات‌های فوق العاده با کیفیت و حاوی مغز بادام، به عنوان یکی از برندهای بزرگ و محبوب شکلات در سراسر جهان شناخته می شود.
از جمله ویژگی های این برند که باعث تمایز آن از سایر رقبا می شود، داشتن بسته‌بندی زیبا و عالی، طعم خوشمزه و منحصر به فرد و همچنین انتقال پیام‌های عاشقانه در داخل بسته های شکلات است. تمام این ویژگی ها باعث شده که در سراسر دنیا از این شکلات، برای مناسبت های خاص به عنوان هدیه استفاده کنند.
همچنین، این شرکت می کوشد برای کمک به محیط زیست، از رویکردی پایدار در تولید محصولاتش بهره بگیرد. برای مثال، از مواد اولیه طبیعی در تولید شکلات هایش استفاده می‌کند و برای کاهش پسماندهای تولیدی کارخانه، به دنبال بهینه‌سازی بسته‌بندی شکلات‌های خود است.

تنوع محصولات شکلات باچی پرجینا

این شکلات شامل طعم های متنوعی است که از جمله پرطرفدارترین محصولات این برند عبارتند از: 
- شکلات تلخ: این محصول کلاسیک حاوی شکلات خامه‌ای با مغز فندق به همراه روکشی از شکلات تلخ است که نسخه اصلی این محصول است.
- شکلات شیری: این برند برای جلب رضایت علاقه‌مندان به شکلات‌های شیری، نسخه‌ی شکلات شیری از محصول اصلی خود را نیز ارائه می‌دهد.
- شکلات سفید: علاقه‌مندان به شکلات سفید هم می‌توانند این نسخه‌ از شکلات کلاسیک آن را تهیه کنند که حاوی شکلات خامه‌ای، با مغز بادام به همراه روکشی از شکلات سفید است.
- نسخه‌های ویژه و محدود: این شرکت همواره نسخه های ویژه و محدودی از این شکلات را برای تعطیلات و مناسبت های خاص تولید می کند، از جمله این محصولات شامل شکلات باچی پرجینا با طعم کارامل نمکی و شکلات بار پسته ای است.
- پکیج شکلات‌های متنوع: برای کسانی که می‌خواهند طعم های متنوع این شکلات را به صورت یکجا تهیه و تجربه کنند، این شرکت یک باکس که حاوی مجموعه ای از شکلات‌ها اعم از شکلات تلخ، شیری از نسخه اصلی و طعم های دیگر مانند بادامی و جیاندویا ارائه می کند. 

ارزش غذایی محصولات باچی پرجینا

میزان کالری در شکلات باچی پرجینا به تناسب نوع و حجم محصول متفاوت است. به طور کلی، هر شکلات آن حاوی حدود ۵۰ کیلوکالری است. با توجه به این موضوع، یک بسته از این شکلات که شامل ۱۰ تا ۱۲ شکلات است حاوی چیزی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوکالری می‌باشد. 
توجه داشته باشید، در صورتی که از مقدار مناسب و متعادلی از این شکلات مصرف می کنید، می توانید آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید مقادیر ذکر شده برای شکلات تلخ باچی پرجینا است و محصولات دیگر مانند شکلات شیری یا شکلات سفید کالری بیشتری دارند. 
از نظر ارزش غذایی، این شکلات‌ها شامل مقدار قابل توجهی قند، چربی و کالری هستند. همچنین، این شکلات‌ها حاوی مواد مغذی مهمی مانند فیبر، آهن، پروتئین و ویتامین‌های مختلفی مانند ویتامین E و B6 هستند.
به طورکلی در هر 100 گرم از این محصول حدود 38 گرم چربی، 45 گرم قند، 7 گرم پروتئین، 6٫6 گرم فیبر وجود دارد. همچنین، بسته‌بندی‌های دیگری مانند شکلات شیری و شکلات سفید نیز مواد مغذی مشابهی دارند.

ارزش غذایی محصولات باچی پرجینا

شکلات رژیمی باچی پرجینا 

به طور کلی شکلات باچی پرجینا یک شکلات لوکس و لذیذ است ولی شکلاتی رژیمی شناخته نمی‌شود. با این حال، این شکلات کمترین میزان کالری را بین شکلات‌های لوکس دارد و می‌تواند به عنوان یک پاداش ویژه در رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شود. اما باید به میزان مصرف آن توجه کرد زیرا مصرف زیاد از هر نوع شکلات، حتی شکلات رژیمی، منجر به افزایش وزن و مشکلات سلامتی می‌شود. این برند برای تمام محصولاتش، بسته‌بندی‌های کوچکتری نیز در نظر گرفته است تا مصرف آن‌ها راحت‌تر شود و برای رژیم‌های کم کالری مناسب‌تر شوند.
از آنجایی که این شکلات ها حاوی موادی مانند شیر و تخم مرغ اند، برای گیاهخواران مناسب نیستند. اما برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند این برند، محصولاتی با درصد بالایی شکلات تلخ و فاقد شیرین کننده‌های حیوانی تولید می‌کند تا باب طبع افراد گیاهخوار و وگان باشند. این شکلات‌ها معمولاً با نام "تلخ و کاملا کاکائویی" شناخته می‌شوند. 

تا اینجا با شکلات ایتالیایی باچی پرجینا آشنا شدید، این محصول در طعم ها و بسته بندی های متنوعی برای مناسبت های خاص عرضه می شود که میتواند به عنوان هدیه و یا اسباب بازی مورد استفاده قرار بگیرد.
محصولات این برند در برخی از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای ایران نیز به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید این محصول را از طریق فروشگاه‌های آنلاین در ایران سفارش دهید. اما به دلیل محدودیت‌های صادراتی به کشورهایی مانند ایران، این محصول ممکن است با قیمت بالاتری مواجه شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید